masEl cònsol major d’Encamp, Jordi Mas, ha tornat a lamentar les restriccions de trànsit que s’han produït a l’accés amb França, i considera que no hi ha prou celeritat per part de les autoritats franceses a l’hora de netejar la carretera després de fer baixar les allaus que posen en risc la circulació de vehicles.

Per això, assegura que els problemes no se solucionaran fins que no hi hagi ‘una inversió ferma’ a nivell d’obres d’infraestructura, com pot ser la construcció de túnels de protecció d’allaus. Mas ha afegit que s’han d’explorar totes les opcions perquè això sigui possible, i ha assegurat que hi ha mecanismes per tal que Andorra pugui participar en aquestes inversions, mitjançant convenis internacionals com els que ja hi ha en matèria de neteja de carreteres o de duana.

El cònsol major d’Encamp, Jordi Mas, ha reiterat el seu escepticisme davant de les múltiples reunions que s’han mantingut amb les autoritats franceses per fer front al problema de la carretera, i considera que el problema no se solucionarà fins que hi hagi una decisió ferma a l’hora de fer inversions a nivell d’infraestructures de protecció de les allaus.

Mas ha recordat que fins ara només hi ha la intenció d’invertir en millorar o ampliar els sistemes de tirs controlats d’allaus, però no s’ha parlat de fer túnels de protecció. A més, considera que quan tallen la carretera per fer baixar les allaus i netejar la calçada, es podria fer amb menys temps del que estan necessitant.

Per tot plegat, Mas considera que una opció és que Andorra participi econòmicament en la inversió, i ha recordat que hi ha mecanismes i sistemes per poder-ho fer, a través de convenis internacionals. En tot cas, el cònsol ha reiterat que s’han de buscar totes les opcions possibles perquè la carretera sigui el màxim de transitable.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada