Jordi Ginesta: “L’objectiu és arribar al podi final de Valparaíso”

ginestaEl pilot andorrà Jordi Ginesta iniciarà la seva 23ª participació a Dakar com a integrant del Team Boucou al volant d’un Renault Kerax i amb un plantejament molt semblat al d’anteriors edicions, o sigui completar el ral·li i poder estar en el podi final situat, aquesta vegada, a Valparaiso (Xile).

Per aconseguir el seu objectiu, Ginesta comptarà amb l’ajuda de Herve Flagez (mecànic) i Pierre Tuheil (navegant). Els tres compartiran, a partir del 5 de Gener, el sempre incòmode habitacle d’un T4, en el Renault Kerax dorsal 560.

La present edició del Dakar té connotacions diferents per Ginesta. L’any passat va haver de retirar-se molt prop de la meta: “Per un problema mecànic el motor es va estar empassant sorra fins que es va trencar, en aquesta ocasió intentarem lluitar fins al final”. Per fer realitat aquest objectiu, Ginesta i els seus companys hauran de fer front a una de les dificultats que mes s’ha comentat en aquestes jornades prèvies al Dakar 2014, diuen que la prova serà més dura: “La veritat és que aquests comentaris no m’impressionen, els que fa anys que participem en el Dakar estem convençuts que la duresa de les etapes del Marroc o Mauritània és impossible en el nou escenari, l’herba de camell o les pedres que tallaven com a ganivets no existeixen ara. En general s’han allargat una mica les etapes, més o menys un 10%, això no és un problema”. Per a l’experimentat pilot andorrà, la duresa del recorregut pot venir de com es vagin desenvolupant les etapes: “Per a nosaltres tot es complica si cal treballar sobre la pista, arribes tard al campament, pots descansar poques hores, si aquestes dificultats es repeteixen durant diverses etapes..”.. Cal recordar que la gran majoria dels T4, un 85% dels inscrits en la prova, a banda de fer el mateix recorregut, amb tots els controls de pas, que els altres participants subministren recanvis i ajuden a sortir de situacions compromeses, als equips que han contractat els seus serveis en la pista: “És cert que entre els camions, i et diria entre tots els que s’inscriuen al Dakar, hi ha pocs que lluiten per guanyar (en camions cinc o sis), per a la resta el seu/nostre triomf és arribar al final”.

En el Dakar 2014, Ginesta tindrà la responsabilitat de treure de dificultats dins de l’especials a pilots que en anteriors edicions han estat lluitant pel podi de la cursa. Entre els cotxes els americans Robby Gordon, Robert Baldwin o Guerlain Chicherit, mentre que entre els camions l’equip oficial Tatra, amb els txecs Martin Kolomy i Ales Loprais al capdavant, poden estar pendents enmig d’alguna especial de l’arribada del pilot andorrà per poder seguir en competició.

Del traçat de la present edició del Dakar podríem destacar, els a prop es 10.000 km (9.198 km) de recorregut total dels quals la meitat (5,522 km) aproximadament seran cronometrats. L’etapa més llarga serà la que es disputarà el dia 9 de gener (la 5ª entre Chielecito i Tucuman) amb 911 km (384 km cronometrats, 527 d’enllaç). Precisament durant la jornada anterior, 4ª etapa entre Sant Joan i Chielecito; es disputarà l’especial més llarga del Dakar 2014 amb un recorregut total de 657 km cronometrats. Així doncs es pot deduir, que en aquestes dues jornades que es disputaran a Argentina es farà el primer sedàs important de participants de la prova.

Jordi Ginesta va iniciar el seu desplaçament a Buenos Aires el passat dia 31, una vegada en terres argentines es va desplaçar al port Campana, a 80 km de la capital argentina, per recollir el seu Renault Kerax i iniciar el desplaçament fins a Rosario per carretera. Durant les jornades prèvies a l’inici del ral·li, passar les últimes verificacions, administratives i tècniques, seran els últims obstacles a superar abans de pujar al podi de sortida de Rosario, el proper dia 5 de Gener.

(Text i foto: Fotoesport)

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.