Joan Vinyes-Jordi Mercader motivats per seguir guanyant, aquesta vegada a Orense

joan-vinyes

Després del podi absolut aconseguit a Vigo (50è Ral·li Rías Baixas), Joan Vinyes-Jordi Mercader (Suzuki Swift S1600) sortiran al 47è Ral·li Orense – Orense Termal amb la idea de donar continuïtat a l’excel·lent linea de resultats que van iniciar a principis de temporada. L’equip de Suzuki Motorsport afrontarà la segona prova gallega de la temporada amb la intenció, no vaig poder ser una altra, de seguir augmentant el compte de punts de Suzuki en la classificació per marques i vèncer entre els vehicles de la Divisió II.

El ral·li organitzat pels membres de l’Escuderia Orense serà, com és habitual, un dels més durs de la temporada, tant per la climatologia (la previsió és que farà molta calor) com pel recorregut (més de 200 km de velocitat).
Concretament, en els 482,67 km de recorregut que té la prova, els equips hauran de superar 12 especials cronometrades (6 diferents) totes habituals en les últimes edicions del ral·li. L’única novetat a destacar és que, l’Orense 2014 s’iniciarà i finalitzarà amb la disputa de la prova espectacle situada al polígon industrial San Ciprian-Ciutat del Transport, amb un recorregut (també remodelat) de 1,87 km. Davant l’absència, un any més, del Canón do Sil, la cronometrada de mes renom de la competició serà San Pedro de Rocas (28,33 km).

Una altra novetat és que, els organitzadors han decidit recuperar el shakedown, el test previ de la mecànica amb que els participants competiran en el ral·li. Els equips que ho desitgin podran inscriure’s i fer els últims retocs als seus vehicles el divendres (dia 13) a partir de les 8h30 en un tram que l’Escuderia Orense haurà preparat per a aquesta fi.
Vinyes va iniciar el desplaçament a la capital gallega amb les idees clares: Cal estar preparats farà molta calor i per tant les més de12 hores que passarem competint el dissabte es poden fer molt llargues, tant per a nosaltres com per a les mecàniques. En aquest sentit solament cal recordar que en el SIerra Morena ja es van produir símptomes que les temperatures altes poden afectar, en general, el rendiment dels vehicles. Amb tot el pilot de Suzuki és optimista i espera superar tots els obstacles que es vagin plantejant durant un recorregut que coneix bé: La informació que m’ha arribat és que les especials són pràcticament iguals a les de la passada edició. O sigui en general carreteres estretes i de vegades brutes amb les quals caldrà evitar, en tant que sigui possible, les sortides a la cuneta. Les punxades és un risc a tenir en compte. Una llàstima que no es passi pel Canón, però el recorregut és bonic i selectiu.

La logística del ral·li se situarà a Expourense, escenari habitual dels últims anys. Solament el lliurament de trofeus final es farà fora d’aquestes instal·lacions, en concret en el podi muntat a la Plaça Major de la capital gallega.
L’inici del 47è Ral·li Orense està previst a les 20h15 del divendres (dia 13) per disputar la primera passada pel tram espectacle. Durant la jornada següent, entre les 8h30 i les 21h50, els pilots hauran de superar les 11 especials restants, abans d’entrar el cotxe al parc tancat situat a l’esmentada Plaça Major d’Orense.

TOTES LES NOTÍCIES