Joan Vinyes – Jaume Font deixen Alcanyís com a líders del CER 2018

Joan Vinyes i Jaime Font al volant del Cupra TCR DSG-Baporo Motorsport, van saldar la seva participació en la cita de Motorland, vàlida per al Campionat d’Espanya de Resistència (CER) 2018, amb una 5a posició en la 1a carrera (van ser solament 12 voltes per problemes a la pista) i el 2n lloc en la segona, en la qual sí que es van poder disputar els 55’ + 1 volta, programats inicialment. Amb aquests resultats, mancant la confirmació oficial, Vinyes-Font passen a encapçalar la classificació provisional de l’esmentat certamen.

Quant a la climatologia cal esmentar que les previsions es van complir, la calor no va ser excessiu, tot i que el sol es feia notar. El cel ennuvolat va ser una amenaça constant que, al moment menys pensat podia aparèixer la pluja. De fet abans de l’inici de la primera carrera va estar plovent amb certa intensitat i una vegada acabada la prova la pluja va aparèixer amb força.

Entrenaments lliures.
L’equip de Baporo Motorsport va aprofitar al màxim l’única màniga de lliures (55’) programada del timing final. Font i Vinyes es van alternar al volant del Cupra TCR per tenir el primer contacte amb la pista aragonesa i rodar el material que després necessitarien durant la carrera. La sèrie es va desenvolupar amb normalitat, així doncs, tot a punt per a l’inici de la lluita contra el crono.

Entrenaments cronometrats.
Aquesta vegada, Vinyes no va aconseguir l’objectiu que s’havia proposat encara que va estar molt a prop. Va haver de conformar-se amb la 5a posició perquè no va poder finalitzar el seu intent de volta ràpida. El motiu? La bandera vermella que van ensenyar els comissaris de pista, a causa d’un incident en què el cotxe afectat va quedar enmig del traçat, va provocar el final anticipat de la mànega.
Joan ens comentava així el moment: En el qual era l’intent definitiu d’aconseguir la pole tot estava sortint be fins que superats els dos primers parcials van aparèixer les banderes vermelles. La volta quedava parada i no vaig poder creuar per línia d’arribada. Una vegada en el box vaig comprovar els temps dels parcials i vaig confirmar la impressió de què el crono hagués estat dels més ràpids.

1a Carrera.
La prova inicial en Motorland va estar marcada pel gran nombre de tocs que es van produir en la pista fins que en la volta 12 (abans de meitat de carrera) el director de carrera (Sr. Molinera) prengués la decisió de donar-la per acabada després que un dels vehicles perdés oli i deixés més de la meitat del traçat en condicions molt perilloses.
Vinyes ens comentava així el desenllaç d’aquestes voltes: Des de la mateixa sortida vam estar en la lluita amb els TCR, els tocs van ser constants, en un d’ells la roda esquerra posterior va quedar danyada. Veient com es desenvolupava la carrera, vaig decidir mantenir-me una mica al marge de la confrontació directa i veure com evolucionava la situació.
A causa d’oli en la pista, primer es va ensenyar el rètol de Codi 60 i després bandera vermella, donant per acabada la carrera quan ocupàvem la 5a posició entre els TCR. Per al pilot andorrà aquesta carrera va tenir una part positiva: Ens ha permès netejar l’handicap i demà podrem sortir sense temps afegit en la parada de canvi de pilot.

2a Carrera.
En aquesta ocasió el guió va ser molt diferent, Font va protagonitzar una excel·lent sortida i es va situar al capdavant dels TCR. Quan es portava disputat la meitat del seu relleu va ser superat pel seu company a Baporo Mogtorsport, Manu Sapag. En aquestes posicions, els dos equips van fer la parada obligatòria en el pit-lane, encara que una vegada fet el canvi, Vinyes va prendre el comandament dels TCR mentre que el pilot argentí (que corria en solitari) el seguia de prop.
Mancant 10’ per acabar la carrera Vinyes va detectar una fallada en el seu Cupra que va poder tenir conseqüències nefastes, així ens ho explicava al final: Vaig notar que el cotxe fallava, havia de fer un reset per intentar recuperar la potència del Cupra. En el moment oportú ho vaig intentar i el resultat va ser positiu. L’ensurt va ser molt gran, per un moment vaig pensar que havia d’abandonar. Al moment de l’incident era líder dels TCR, el triomf es va escapar, però vaig poder creuar la línia d’arribada a la segona plaça i … Molt satisfet.

La propera prova, serà el tercer meeting del Campionat de Resistència 2018, es disputarà en el Circuit de Navarra (Los Arcos) els dies 9 i 10 de juny.

 

Font: FotoEsport

TOTES LES NOTÍCIES