Joan Vinyes – Jaume Font campions d’Espanya de Resistència 2017

Joan Vinyes-Jaume Font (Seat León Racer CUP – Baporo Motorsport) van aconseguir el títol de campions del CER 2017, Divisió 1 (D1), després de saldar la seva participació en el Circuit de Navarra amb un triomf molt treballat i un gairebé tercer lloc (7a posició final)  que es va esfumar a la recta final de la carrera a causa d’una punxada. El triomf en la primera carrera va ser vital per al plantejament de la carrera que tancava el certamen i poder assolir el triomf en el CER 2017.

Per al pilot andorrà és el primer títol que aconsegueix en el certamen espanyol de resistència després de diverses temporades participant en el campionat. Amb tot cal esmentar, que també és la primera vegada que ha pogut disputar totes les proves del calendari. Al final exterioritzava la seva alegria d’aquesta manera: “Estic molt satisfet pel títol i per la manera que ho hem aconseguit. Incertesa fins a l’últim metre de l’última carrera”.

L’últim míting de l’any va començar amb una densa jornada (dissabte dia 14) que va tenir como a primer obstacle la disputa de les sèries d’entrenaments privats (60’+60’), de gran utilitat per als equips per col·locar a tots els seus efectius en MODO competició. A Navarra la tensió, tant els pilots com l’equip tècnic, estaven algun punt per sobre de l’habitual. Malgrat tot, el pla previst per a aquest primer contacte amb la pista es va poder dur a terme sense sorpreses negatives. Destacar que ambdues sèries es van disputar amb cel encapotat i ambient, potser, més fresc del previst.

Una vegada rodat el material necessari en les diferents fases de les carreres, va arribar el moment d’establir l’ordre de sortida de les dues carreres, amb la disputa dels entrenaments oficials (15’+15’). Amb un escenari sensiblement diferent, sol i temperatures fregant els 25º, Joan va completar el seu temps amb un millor crono de 1’48”356, que al final de la mànega va ser el millor de la divisió 1 (D1).

Per la seva banda Jaume Font, va parar el crono en 1’49”057, que el va situar en la tercera posició de la D1, en la graella de sortida de la segona de les carreres programades.
Vinyes comentava d’aquesta manera la seva primera aparició en la pista navarresa amb el crono com a enemic directe: “Han estat dues voltes molt intenses, en la primera crec que les rodes encara no tenien la temperatura adequada. En el segon intent m’ha sortit una volta gairebé perfecta, pole-position entre els D1 i objectiu compliment en aquest primer repte del cap de setmana”.

El mateix dissabte, a partir de les 16.50 hores es va iniciar la primera carrera (48’ + 1 volta). Tot va començar segons el previst. Joan va aprofitar l’aspiració  dels GT’s que tenia per davant per escapar-se, no sense dificultats, dels rivals directes tant per al triomf com per al títol de la D1. A mesura que va avançar la carrera les distàncies es van anar ampliant, podent fer el canvi de pilot sense la pressió d’altres ocasions. Amb Font al volant, la situació no va experimentar canvis importants, en cap moment va perillar un triomf que resultava decisiu per mantenir les aspiracions al títol.

Una vegada superat amb èxit aquest primer obstacle en la pista navarresa, Joan i el seu equip havien de preparar l’estratègia per a la jornada següent, aquesta era la seva reflexió: “Per a la segona carrera la situació d’entrada és menys favorable, tenim més handicap i sortim una mica més endarrerits. L’objectiu ha de ser una altra vegada el triomf per evitar qualsevol tipus de sorpresa, tot i que veient la posició dels rivals… “

La segona carrera (2 h + 1 v), en aquesta ocasió va ser Jaume Font el que va iniciar la prova amb l’objectiu de mantenir les distàncies amb els rivals directes al títol de la D1. Jaume no es va limitar a seguir el pla previst sinó que, a més, va protagonitzar una sortida espectacular que el va situar just darrere dels GT’s . Les parades en el pit-lane, en primer lloc per al canvi de pilot (amb handicaps inclosos) i amb posterioritat per al canvi de rodes i per fer gasolina, van mantenir la incertesa de quines eren les diferències reals.

Una vegada es va normalitzar la situació, es va poder comprovar que Vinyes quedava situat a la quarta plaça, però mantenint les diferències a favor seu en la classificació provisional del títol de la D1. Tots els rivals directes estaven clarament per darrere.

Una punxada faltant menys de 8’ per al final, va posar emoció a la carrera i nervis en el box de Baporo Motorsport. Les diferències van permetre que el problema imprevist es pogués solucionar sense conseqüències greus per Vinyes-Font en la classificació del certamen. El que no van poder evitar va ser perdre el podi en aquesta cursa final.

La prova s’esperava complicada i ho ha estat des del mateix inici. Segons Vinyes: “El moment de la sortida era el primer obstacle a superar, i Jaume (Font) ho va superar de manera espectacular situant-se al capdavant dels D1. A partir d’aquí hem seguit amb el guió plantejat en el box, en general tot ha sortit com esperàvem. La carrera se m’ha fet molt llarga però estic molt content pel títol aconseguit, era un dels objectius de la temporada”.

Una vegada acabat el calendari del Campionat d’Espanya de Resistència, Joan Vinyes se centrarà en el certamen espanyol de ral·lis d’asfalt. Propera cita a Santander el cap de setmana vinent (dies 20 i 21 d’octubre).

Classificació CER 2017 (D1) – Circuit de Navarra

1.Carrera. 1.-Vinyes-Font (Seat León Cup Racer) 53’28”523, 2.-Guillermo Aso (Seat León Cup Racer) a 0’06”289, 3.-Martinez-Martinez (Seat León Cup Racer) a 24”846, 4.-Pareras-Castillo (Seat León Cup Racer) a 1’’07”903, 5.-Guillemat-Fulgencio (Seat León Cup Racer) a 1 vuelta.

2.Carrera. 1.-Vicinanza-Cosin (Seat León Cup Racer) 2h03’55”710, 2.-Llobet-Garcia (Seat León Cup Racer) a 01”734, 3.-Guillemat-Fulgencio (Seat León Cup Racer) a 38”141, 4.-Makushin-Makushin (Seat León Cup Racer) a 40”557, 5.-Makushin-Makushin (Seat León Cup Racer)  a 1 vuelta….
7.-Vinyes-Font (Seat León Cup Racer) a 1 volta.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.