Joan Vinyes – Jaume Font, al volant del Porsche GT3 preparat per Baporo Motorsport, van ser els vencedors absoluts de la present edició dels 500 km d’Alcanyís. Aquesta prova, organitzada per V-line, va tancar el calendari espanyol de resistència de la present temporada.

El traçat FIM de la pista de Motorland, va repetir com a escenari d’una prova que es va disputar amb una temperatura molt agradable. Així doncs els presents en el traçat aragonès van poder gaudir de la prova sense estar pendents en cap moment de la climatologia.

Entrenaments lliures i cronometrats: Recuperar el millor ritme era l’objectiu.
Després de més de dos mesos de no competir al volant del Porsche GT3, Vinyes – Font es van concentrar en aquests compassos inicials dels 500 km, a recuperar el ritme del qual van fer gala en l’última cita del GT Open Cup en el circuit de Barcelona.
Durant els entrenaments lliures, es van alternar al volant del Porsche per a aconseguir l’objectiu esmentat a part de recordar el traçat de Motorland, un escenari en el qual durant la present temporada no havien competit.
Satisfacció general al final els 60’ de lliures i tan sols quedava el tràmit dels cronometrats per a iniciar la prova.

Aquests cronometrats els podia disputar un sol pilot de l’equip i en aquest cas van decidir que fos Joan el que fes les primeres voltes lluitant de manera directa contra el crono. Vinyes va saldar l’escull parant el crono en 1’54”063, que els va situar en la segona línia de la graella de sortida. En finalitzar els 45’ de cronometrats, ens feia aquest comentari: Veient la llista d’inscrits, era la posició que ens corresponia. Els dos GT que ens han superat equipen unes prestacions superiors. La diferència de 2” per volta és, sens dubte, la que esperàvem.

500 km: Emoció durant 4 hores. Desenllaç inesperat.
La carrera es va iniciar amb una sortida espectacular de Vinyes que va deixar “asseguts” als rivals que el precedien en la graella de sortida. El pilot de Baporo Motorsport va posar un excel·lent ritme que el va portar a anar ampliant les diferències respecte als seus rivals. De totes maneres era evident que, a partir d’algun moment, la potència dels seus perseguidors directes sortiria a relluir i mantenir aquestes diferències seria poc menys que impossible.

Després de la 1a hora de carrera, va ser la sortida a pista del cotxe de seguretat (SC) la que va ocasionar el reagrupament del grup de participants. A més va començar el ball d’entrades al pit-lane, entre aquests canvis es va produir l’entrada de Font als comandaments del Porsche.
La presència del SC es va allargar més de l’esperat (més de 45’) i això va provocar el canvi d’estratègia en alguns equips.
A l’equip 93 de Baporo Motorsport, van ajustar els temps que marcava el reglament per a cada maniobra i van decidir fer un canvi de pilot menys als previstos inicialment. Font va allargar fins al límit el seu relleu (va estar gairebé 2 hores seguides pilotant) i Vinyes va entrar una mica abans del previst en principi.

L’estratègia va ser positiva i van estar lluitant pel triomf durant tota la recta final dels 500 km. No obstant això, reduir diferències amb el Mosler MT 900 (Kanaroglou, Cintrano, Morcillo), no va ser possible. Van travessar la línia d’arribada amb 30” de retard respecte als seus rivals.

La sorpresa va saltar en plena cerimònia de lliurament de trofeus. En uns moments que des de la distància semblaven de confusió, se’ls va notificar als en principi guanyadors, que havien estat sancionats per superar el temps màxim de pilotatge d’un dels seus pilots. D’aquesta manera, Vinyes – Font passaven a ser els guanyadors dels 500 km d’Alcanyís 2019.

La sorpresa va ser majúscula, per inesperada encara que, en opinió de Joan, la satisfacció ja era insuperable: Estava molt content per com es va desenvolupar la carrera i per la manera que vam competir. Vam estar sempre rodant a un excel·lent ritme i a prop de mecàniques que són superiors a la nostra. La satisfacció pel triomf de la categoria GTC ja era total, quan ens van comentar que havíem guanyat l’escratx doncs … Un cap de setmana espectacular.

Per a triar un moment en el qual tot es podria haver torçat, Joan ens va comentar: En la recta final de la carrera em van comunicar que havia estat penalitzat amb un stop&go, és a dir passar pit i parar 10”, per haver superat els límits de la pista. UFFFF … Per sort la penalització no va tenir conseqüències.

La temporada està arribant a la seva fi, no obstant això a Joan Vinyes encara li queda algun compromís per complir. El pròxim cap de setmana correrà al costat de Melchor Caminal i Quim Guillamet una altra prova de resistència en aquest cas de terra i al volant d’un Seat Ibiza TDi. Seran les habituals, en aquestes dates, 4 hores de Lleida.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada