Jesús i Álvaro Flández guanyen el 41è Ral·li d’Andorra

Els pilots de Pozuelo de Alarcón (Madrid) i grans especialistes de la regularitat, Jesús i Álvaro Flández (pare i fill), als comandaments d’un Lancia Fulvia HF Montecarlo Coupé 1.3 de l’Escuderia Granada 49.9, s’han proclamat vencedors absoluts del 41è Ral.i d’Andorra, la prova nacional andorrana que el 2012 ha optat per una reformulació total en la seva convocatòria.

Després de l’èxit assolit el passat any en la celebració del 40 aniversari, l’Automòbil Club d’Andorra, organitzador de la prova, ha apostat per un canvi complet en aquesta 41 edició, tant pel que fa a recorregut com a la pròpia estructura i filosofia del ral.li.

Obert únicament a Regularitat Sport per a vehicles clàssics i GT, però reunint totes les característiques d’un ral.li de velocitat en realitzar-se les dues jornades amb les rutes tancades al trànsit, en l’itinerari s’incloïen 11 trams de carretera més un en el Grandvalira Circuit, que ha tancat la prova. En total, 117,35 quilòmetres de Regularitat Sport, 68,10 en la primera etapa i 49,25 (més els 8,88 del Circuit) en la segona.

Regularitat Sport: Conducció realment esportiva

L’Automòbil Club d’Andorra havia dissenyat un interessant itinerari amb set trams diferents, quatre d’ells a repetir, i un peculiar sistema de medició que feia una mica més complex el seguiment exacte per als participants però, alhora, configurava un recorregut molt més adequat respecte al concepte de conducció esportiva que significa “Regularitat Sport”. El mesurament de la mitjana d’aquests trams estava efectuada per la traçada ideal, això és, aprofitant tot l’ample de la pista per traçar les corbes però sense sobrepassar mai els límits de la carretera delimitats per les línies blanques dels extrems de la mateixa,per la qual cosa el concepte“Regularitat Sport” prenia un gran protagonisme fent augmentar el fet de disfrutar de la conducció, de tal forma que els punts de cronometratge “tics” dins dels trams se situaven segons aquest traçat òptim.

Per tant, totes les especials tenien alguns metres menys dels reals, a causa d’aquesta traçada ideal que s’aplicava des del punt de sortida al d’arribada,un fet noméspos¬sible de realitzar per estar la carretera tancada. A més, depenent de la cilindrada de cada cotxe, aquests havien de mantenir una mitjana determinada mínima de 50 (fins a 1.3), 60 (d’1.3 a 2.0), 65 (de 2.0 a 2.5) o 70 km/h (superiors a 2.5 litres).

El ral·li arrencava a les sis de la tarda del dissabte,des del cor d’Ordino,amb 71 cotxes, una inscripció excel•lent que demostra l’encert de convertir el ral•li en una prova exclusiva per a Regularitat Sport en carretera tancada.El primer dia de cursa constava de dues passades a Ordino (12,93 km), La Plana (3,48 km) i Rabassa (11,00 km), més d’una a Canillo (12,69), la primera d’elles amb llum de dia i la resta ja de nit.

1r dia: Forta lluita al capdavant

ÁngelVaño-María Pilar Ferri (Seat 600Abarth) donaven la sorpresa i s’encimbellaven a la primera posició després del primer tram, cinc dècimes millor que altres dos cotxes, els de Joaquim i Gerard Gummà (BMW 323i) i Jesús i Álvaro Flández (Lancia Fulvia Montecarlo).Sies té en compte queelsdeuprimersestrobavenseparatsperescassos 11 punts es pot veure que la lluita es preveia dura en aquests compassos inicials. Els Gummà i Flández contraatacaven en el segon tram i es col·locaven els dos primers, computant-se el primer retirat, JosepMaria Carreras-JordiPeguero(VWGolf GTi).En el tercer tram tot seguia igual i ja es començaven a obrir buits importants en el grup.

El ral·li arribava a la neutralització d’Andorra la Vella, després de quatre trams, amb els Flández en primera posició, seguits dels Gummà i dels tres Golf de Giralt-Prats, Cabaní-Traserra i Carrancà-Viñas, tots ells separats per 10 escassos punts. A hores d’ara ja s’havien registrat set retirats, el més destacat el del guanyador de la passada edició,Vilatarsana-Alsina (R-5 CopaTurbo), en trencar un palier.

2n dia: Els Flández aconsegueixen el triomf

Altres tres trams completament de nit portaven als participants al Camp de la Tenada d’Ordino amb la parella Flández fermament instal·lada al capdavant, seguida a 5,5 punts per Carrancà-Viñas i a escassos 17 per Giralt-Prats, els qui al seu torn superaven en 3,7 punts a Cabaní-Traserra i en 6,1 a Rafael Fernández-Julen Martínez (Alfa Romeo 2000GTV).Entreaquests cinc cotxeshihavia el guanyador final i per a això caldria estar molt pendent dels quatre trams de l’etapa dominical que eren, per ordre, Canillo (12,69 km), El Serrat (7,31 km), La Coma (7,04 km) i Ordino (12,93).

Entranyable sorpresa per a un Campió

A més de la participació de Ferran Font amb un dels Ford Focus RS WRC que havia conduït Carlos Sainz, en aquesta cursa s’ha produït el retorn d’una de les grans figures de l’automobilisme andorrà: Carles Santacreu, que ha pres part a la prova amb el seu fill Guillem al volant d’un Opel Ascona 2000i SR pràcticament calcat al que havia portat fa gairebé tres dècades.

Resulta que Carles Santacreu va complir 60 anys fa poc i el seu fill va construir en secret una rèplica del cotxe amb el qual el seu pare va competir durant gairebé 5 temporades, i amb la que va aconseguir resultats molt importants en els Campionats d’Espanya.

El seu germà i copilot, Antoni, també ha competit fent aquesta tasca amb la seva esposa Gemma, en un Porsche 911. Els germans Santacreu van ser Campions de Ca talunya de Ral·lis i també d’Espanya de Grup 2. A més dels resultats amb l’Opel Ascona, van córrer entre altres amb Alpine-Renault i amb un Porsche Carrera amb el qual van guanyar diverses proves.

Canillo 2 no feia moure les posicions davanteres, encara que Fernández-Martínez sí avançaven a Cabaní-Traserra per a la quarta posició, ordre que es mantindria després del Serrat i La Coma. Quedava un tram, el llarg Ordino, en el qual els Flández confirmaven la seva victòria (1r classe B) encara que a les seves esquenes es produïa un important canvi,el descens de Carrancà-Viñas a la cinquena plaça, la qual cosa donava el segon lloc a Giralt-Prats (1r classe D) i el tercer a Fernández-Martínez, amb Cabaní-Traserra quarts per davant del propi Carrancà-Viñas (1r classe C). El primer en la classe A, Felip Rigat-Sílvia Reig (BMW 2002), dècims de la general. El tram del Grandvalira Circuit, no puntuable per a la classificació, se l’adjudicaven Gummà-Gummà (BMW), seguits de Carrancà-Viñas (VW) i Espuñes-Espuñes (Porsche).

D’aquesta manera, i amb el repartiment de premis en els jardins de la Casa Museu d’Areny-Plandolit, situat en el centre d’Ordino, finalitzava aquest 41è Ral.li d’Andorra que ha satisfet a tots i que augura un interessant futur per a aquesta organització de l’Automòbil Club d’Andorra.

Classificació final escratx 41è Ral·li d’Andorra

1-Jesús Flández-Álvaro Flández (Lancia Fulvia HF Montecarlo 1.3, clase 2), 36,4 punts 2-Sergi Giralt-Magdala Prats (VW Golf GTi, clase 4), 50,7 punts 3-Rafael Fernández-Julen Martínez (Alfa Romeo 2000 GTV, clase 2), 59,9 punts 4-Josep Cabaní-AlbertTraserra (VW Golf GTi,clase 4),65,7 punts 5-Josep Carrancà-IgnasiViñas (VW Golf GTi,Clase 3),82,4 punts 6-Guy Bazile-Eric Bazile (BMW 2002Ti,Clase 2),85,2 punts 7-José María Álvarez-Alberto García (VW Golf GTi, clase 4), 94,3 punts 8-Joan Carrancà-IgnasiViñas (BMW 2002Touring,clase 2),102,3 punts 9-Joaquim Gummà-Gerard Gummà (BMW 323i, clase 4), 106,0 punts 10-Felip Rigat-Sílvia Reig (BMW 2002, clase 1), 131,5 punts 11-ÁngelVaño-María Pilar Ferri (Seat 600Abarth,clase 2),150,9 punts 12-Albert Parrilla-Josep M. Colomina (BMW 2002, clase 2), 172,7 punts 13-José Manuel López-Jordi Peradalta (Ferrari 308 GTS, clase 3), 248,4 punts 14-MarcelVilalta-DaniVilalta (Triumph Spitfire 1500,clase 3),251,5 punts  15-Sime Ribes-Albert Lacalle (Porsche 911 Carrera 4, clase 5), 273,9 punts 16-Luis Daniel Lucas-Ximo Lucas (Lancia Delta Integrale, clase 5), 306,4 punts 17-AndreuAlpañes-NarveyVercara (BMW 2002,clase 2),321,8 punts 18-Xavi Domingo-Siso Condom (Porsche 911, clase 4), 349,8 punts 19-Frederic Garriga-Ignasi Garriga (Renault 12-S, clase 3), 353,4 punts 20-Genari Pascual-Oriol Palau (Alpine Renault A-110, clase 2), 358,5 punts Etcètera fins a 57 classificats

Guanyadors de les categories i Trofeus

Cat 1: Felip Rigat-Sílvia Reig (BMW 2002) Cat 2: Jesús Flández-Álvaro Flández (Lancia Fulvia HF Montecarlo 1.3) Cat 3:Josep Carrancà-IgnasiViñas (VW Golf GTi) Cat 4: Sergi Giralt-Magdala Prats (VW Golf GTi) Cat 5: Sime Ribes-Albert Lacalle (Porsche 911 Carrera 4) Cat GT: Stéphane Gisbert-Catherine Gisbert (Porsche 911 Carrera 3.2) Escuderías:AAVA,AssociacióAndorrana deVehiclesAntics TrofeoAAVA-Club Blau i Blanc:Josep Carrancà-IgnasiViñas (VW Golf GTi) Amateur:Josep Carrancà-IgnasiViñas (VW Golf GTi) Memorial J. Montes: Jesús Flández-Álvaro Flández (Lancia Fulvia HF Montecarlo 1.3) Valls d’Ordino: Jesús Flández-Álvaro Flández (Lancia Fulvia HF Montecarlo 1.3) Grandvalira: Joaquim Gummà-Gerard Gummà (BMW 323i, clase D)

 

2 comentaris

  1. es molt i molt trist que tenin carreteres com les que hi ha andorra es tingui que fer la ultima prova del rally amb un circut… molt trist.
    i els que corren amb els golf mk1 no son el millors pilots joves que hi ha andorra si no els que tenen molt diners.. com tot amb aquet pEis.
    troguet ets la millor sens dubte.

  2. Acabo de llegir la nota de premsa sobre el Rally a Forum.ad (m’ha agradat molt), però us volia fer una petita correcció: L’Ascona SR preparat en secret del Carles Santacreu, el vam fer entre el meu tiet (el Toni Santacreu, del que també es parla a l’article) i jo, i no jo sol.. Que no li vull treure cap mèrit al meu compinxe de secrets durant 6 mesos! Merci, i felicitats per la bona feina que sempre feu!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada