Javier Villa (BRC) domina la Pujada Ordino-Arcalís i es proclama Campió d’Espanya

pujada-arcalisExcel·lents jornades de curses organitzades per l’Automòbil Club d’Andorra en les carreteres CG-3 i CS-380, d’Ordino a l’estació d’Arcalís, amb la celebració de l’última prova del Campionat d’Espanya de Muntanya i l’antepenúltima del de Catalunya. Victòria de Javier Villa (BRC), clarament el millor tant en la pujada de cursa sota la pluja del dissabte, com en les dues que s’han disputat avui diumenge, ja sobre pis sec.

L’Automòbil Club d’Andorra ha recuperat amb nota les competicions de velocitat en muntanya, especialitat que va destinada a aconseguir les cotes més altes de protagonisme esportiu en el futur. En la màniga de cursa del dissabte, sota la pluja, Javier Villa (BRC) va aconseguir el millor temps scratx amb distància notable sobre els dos següents classificats, Manuel Avilés (Demon Car) i Gerard de la Casa (Seat Córdoba WRC), aquest primer carrossat i guanyador de l’apartat reservat al Campionat de Catalunya.

En les dues curses d’avui, amb la pista ja seca i els pilots evolucionant a ritme elevat, l’espectacle ha augmentat amb la velocitat. El francès Fabien Bourgeon (Tracking RC01) ha estat el més ràpid en els entrenaments, amb Javier Villa (primer del Campionat d’Espanya) i el seu compatriota Olivier Desrayaud (Tracking RC01) immediatament darrere.

La primera cursa del dia (segona del cap de setmana), ha estat dominada amb una gran claredat per Javier Villa, més de 5 segons més ràpid que Bourgeon i Desrayaud, una mostra del domini que ha imposat l’asturià. Primer català, Ramon Plaus (Speed Car), seguit de Francesc Munné (Demon Car) i Gerard de la Casa (Seat Córdoba WRC). En la segona cursa del diumenge, Villa tornava a ser el més ràpid, amb Bourgeon, Desrayaud, Plaus, Munné i De la Casa a continuació, aquests tres últims, primers en el campionat català.

Campions d’Espanya a Andorra
En l’acte de repartiment de premis de la pujada, s’han lliurat també els premis finals als guanyadors de les diferents Copes d’Espanya. Javier Villa (Categoria II) i Humberto Janssens (Categoria III), gràcies als seus resultats a Andorra, s’han proclamat campions en les seves respectives categories (després d’haver arribat Villa segon a Ordino-Arcalís), mentre que els triumfadors de les Copes han estat José Blanco (Grup N), Sergi Pañella (Grup RS), Humberto Janssens (Copa GT), Javier Villa (Grup CM), Aldo de Alberto (Grup A+) i Manuel Avilés (Júnior).

Excel·lent impressió de la delegació de la FFSA
Durant els dos dies ha conviscut a la cursa una delegació de la “Fédération Française du Sport Automobile” (FFSA), que amb el president de la Comissió de Muntanya al capdavant, Jean-Paul Cocquelet, ha inspeccionat i pres nota de totes les possibilitats que ofereix Andorra per acollir, possiblement l’any vinent, una màniga puntuable epr al campionat gal de segona divisió. Cocquelet i Samuel Tessier, vicepresident de la FFSA, van estar reunits amb Enric Pujal, president de l’ACA; Denis Marot, membre de la Junta Directiva de l’ACA; Toti Sasplugas, secretari general; i Josep Besolí, assessor del club, buscant les millors opcions per rebre als participants del país veí el 2016.

Jean-Paul Cocquelet, president de la Comissió de Muntanya de la FFSA: “Hem quedat gratament sorpresos per l’excepcional entorn que ens ofereix el país: Autèntica alta muntanya per celebrar escalades espectaculars sobre pis molt bo i amb tots els serveis necessaris. Francament, no hi ha lloc amb un escenari d’aquesta categoria a França, per això creiem que aportar al nostre campionat una prova fora del territori i a més competir amb participants espanyols i andorrans, serà quelcom positiu. Cal treballar per definir quina data i quina part del recorregut és el millor per celebrar el sector cronometrat, harmonitzar certs aspectes menors i elaborar un pla de seguretat conjunt amb la normativa espanyola, la qual cosa ens permetrà fer una competició que pot marcar història”.

Enric Pujal, president de l’ACA: “Hem superat el nostre primer graó, el de fer possible la tornada de l’especialitat de muntanya. Ara ja tenim enfocat el nostre segon objectiu: que Ordino-Arcalís puntuï per a algun dels campionats francesos, la qual cosa esperem aconseguir el 2016. Estem orgullosos de la decisió de tornar a la muntanya i de com hem treballat per aconseguir-ho”.

Després d’aquest èxit, l’Automòbil Club d’Andorra es troba preparat per afrontar el seu següent repte esportiu, el 44 Ral·li d’Andorra Històric, prova de regularitat per a vehicles clàssics que se celebrarà (amb una llista ja tancada des de fa mesos a 100 participants) els dies 26 i 27 de setembre.

Pujada Ordino-Arcalís, classificació Cursa 1 (disputada el dissabte)
1-Javier Villa (BRC B-49; II-CM), 4’08’226
2-Manuel Avilés (Demon Car CM1000; II-CM), 4’12”484
3-Gerard de la Casa (Seat Córdoba WRC; III-WRC-CAT), 4’12”996
4-Fabien Bourgeon (Tracking RC01; II-CM), 4’13”142
5-Marcel Besolí (Peugeot 208 VTI; III-R2-CAT), 4’15”911
 
Pujada Ordino-Arcalís, classificació Cursa 2 (disputada el diumenge)
1-Javier Villa (BRC B-49; II-CM), 3’27’309
2-Fabien Bourgeon (Tracking RC01; II-CM), 3’32”311
3-Olivier Desrayaud (Tracking RC01; II-CM), 3’35”142
4-Ramon Plaus (Speed Car GT-R; II-CM-CAT), 3’35”897
5-Francesc Munné (Demon Car CM R2; II-CM-CAT), 3’37”693
 
Pujada Ordino-Arcalís, classificació Cursa 3 (disputada el diumenge)
1-Javier Villa (BRC B-49; II-CM), 3’25’571
2-Fabien Bourgeon (Tracking RC01; II-CM), 3’27”435
3-Olivier Desrayaud (Tracking RC01; II-CM), 3’34”236
4-Ramon Plaus (Speed Car GT-R; II-CM-CAT), 3’35”582
5-Francesc Munné (Demon Car CM R2; II-CM-CAT), 3’38”258
 
Classificació oficial scratx de la Pujada Ordino-Arcalís (2 millors pujades)
1-Javier Villa (BRC B-49; II-CM), 6’52”880
2-Fabien Bourgeon (Tracking RC01; II-CM), 6’59”746
3-Olivier Desrayaud (Tracking RC01; II-CM), 7’09”378
4-Ramon Plaus (Speed Car GT-R; II-CM-CAT), 7’11”479
5-Francesc Munné (Demon Car CM R2; II-CM-CAT), 7’15”951
6-Gerard de la Casa (Seat Córdoba WRC; III-WRC-CAT), 7’17”595
7-Manuel Avilés (Demon Car CM1000; II-CM), 7’18”898
8-Raúl Borreguero (Mosler MT 900 R; III-GT-N), 7’20”337
9-Lluís Bigordà (Demon Car CM RS; II-CM-CAT), 7’21”648
10-Humberto Janssens (Porsche 997 GT3 Cup 2010, III-GTR), 7’29”047

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada