Aquest divendres comencem l’estiu, l’estació del creixement i la maduració, de molt sol i diversió, d’exercici intens i menjar lleuger. A l’estiu governa el foc, l’energia del cor.

A l’estiu solen pujar les temperatures i estem més actius. Necessitem una dieta que ens mantingui frescos i lleugers. Una dieta ideal inclouria principalment fruites i verdures fresques, conreades orgànicament (sense pesticides ni altres productes químics), molts sucs i aigua, amanides nutritives de múltiples colors i alguns cereals integrals.

Una nutrició apropiada és vital per al manteniment d’un cor saludable i per proporcionar combustible i calor al cos. Per tant, cal eliminar de la dieta aliments refinats, cafè, alcohol i tabac, i reduir la ingesta de greixos animals, especialment carns vermelles, productes de granja i altres aliments grassos, la sal i el sucre.

La relació de la dieta amb les malalties cardíaques i vasculars és decisiva. L’aterosclerosi, o dipòsit de greixos en els vasos sanguinis, s’ha relacionat amb una dieta d’alt contingut en colesterol i greixos animals.

Encara que cal saber que cal temps, compromís i molta feina per acabar amb malalties que han trigat anys a desenvolupar-se.

Les herbes indicades per reforçar són:

El pebre vermell: tònic estimulant natural, calorífic però no irritant. Actua com a netejador de la sang incrementant la producció d’orina o suor.

L’arrel de gingebre: una o dues tasses al dia té efectes beneficiosos sobre la circulació i la temperatura corporal.

All: enforteix i neteja la sang.

Flor de trèvol vermell: com te, neteja la sang.

Algunes herbes específiques per l’intestí prim són:

Arrel de consolda, arrel de regalèssia, llavors de fonoll i llavors d’anís.

Algunes herbes per al cor són:

Baies de arç blanc: potent tònic del cor.

Arrel de Ginseng: rejovenidor i tònic general, que reforça també el cor.

Borratja: fulles i flors reforcen el cor, funciona més a nivell emocional.

Exercici, la millor teràpia:l’exercici és un factor fonamental per al manteniment del cor i del sistema circulatori i, de tot el cos. També ajuda a e nfortir l’element foc.

L’exercici aeròbic regular estimula la respiració profunda, la circulació, i la sudoració que ajuda a eliminar toxines de la sang a través de la pell.

L’exercici alleujarà el cansament i la falta d’energia, a més de reduir l’excés de pes. Ajuda a reduir la tensió, proporciona benestar, millora la flexibilitat i redueix la rigidesa de músculs i articulacions. Córrer, nedar, anar en bicicleta, entre altres esports enforteixen i milloren la resistència i la capacitat pulmonar, proporcionant major coratge per enfrontar-se a la vida.

L’estiu és el moment de recarregar amb la llum solar les bateries del cos. Cal tractar de conservar l’equilibri entre foc i aigua, i mantenir un cos saludable fent molt exercici.

L’estiu és el moment del creixement i de l’arribar a ser, de nodrir-nos contínuament i crear harmonia; l’element foc governa l’estiu i l’estiu és tot cor

Segons les prediccions de meteo, estem a punt de viure un dels estius més freds i humits des de fa gairebé 200 anys. Si les prediccions es compleixen, l’estiu de 2013 serà el més fred que es recorda. Perquè, segons van dir al Canal francès meteo, hi ha un 70% de probabilitats que hi hagi una absència completa d’estiu a Europa occidental, convertint-se en el més fred i humit des de 1816.

Això es produiria a causa que el llarg i tardà hivern d’aquest any ha refredat les aigües dels mars, això, sumat a la feble activitat solar dels últims mesos, podria tenir un efecte directe sobre el clima en els mesos d’estiu.

Segons Méteo, hi haurà cops de calor però seran de curta durada, i precediran violentes tempestes fins a final d’agost. De fet, els mesos més càlids no seran, com és habitual, agost i juliol: caldrà esperar fins a setembre i octubre per gaudir de la calor.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada