ingrid-rossellL’Automòbil Club d’Andorra alinearà a l’EcoRallyRACC (28 de març), la prova pensada per a vehicles sostenibles sobre la base de la regularitat i el consum, un vehicle que conduirà Ingrid Rossell. Aquesta és la tercera vegada que l’ACA, amb el suport de Ford España, fa l’ullet a aquesta prova ‘verda’ del RACC, dins de la seva aposta per fomentar l’ús de vehicles equipats amb tecnologies dissenyades per estalviar energia i respectar el medi ambient.

Íngrid Rossell, tot un talent en el campionat sobre gel GSeries i membre de l’equip de Joves Pilots que promociona l’ACA, compta amb una experiència de dos anys a l’EcoRallyRACC, sempre al volant d’un Ford Focus 1.0 EcoBoost. Aquest 2015, l’equip té l’ambició d’aspirar al top five, per la qual cosa Íngrid ha triat un copilot amb experiència que l’ajudi en el seu objectiu: Eloi Alsina.

“Fins ara, sempre he fet tàndem femení i he gaudit molt del ral·li”, explica la pilot andorrana, que té 19 anys i actualment realitza Administració i direcció d’empreses, a més de Dret, a ESADE. “Estava bé perquè normalment en les curses costa veure equips format només per dones; no obstant això, estic ansiosa per iniciar aquesta nova participació a l’EcoRallyRACC amb un dels grans copilots de regularitat com és l’Eloi. Hem estat entrenant i la sincronització funciona perfectament. Vull millorar els resultats d’anys anteriors, perquè és increïble la competència que hi ha en cites com aquesta!”.

“El Focus és un cotxe fantàstic. És suau, fiable i amb unes prestacions i una facilitat de conducció molt adequades per una prova d’aquestes característiques. Després de dos anys ja m’he habituat a la seva conducció i el motor que equipa és ideal pel baix consum. Tots aquests elements em fan estar molt il·lusionada de cara a estar entre els millors d’ECO2, però també en la combinació de regularitat i eficiència”, explica, segura, Íngrid.

El 2013, Íngrid Rossell-Esther Farga van ser cinquenes de regularitat, mentre que el 2014, amb Ester Roqueta, Íngrid va acabar 9a en aquesta especialitat, però va pujar al segon esglaó d’ECO2 i també de la categoria ECOdames. Per la seva banda, en la passada edició Eloi Alsina va aconseguir, al costat de Sergi Giralt, el segon lloc absolut en regularitat, tota una garantia per a l’Íngrid.

Respecte a l’EcoRallyRACC, la pilot de l’ACA opina que “és una molt bona iniciativa; una prova compromesa amb l’eficiència i una eina ideal per promocionar alternatives automobilístiques menys contaminants. Només això ja és un bon motiu per participar-hi. Si li sumem el suport incondicional de l’ACA i de Ford, no estar a la sortida seria un gran error”.

Toti Sasplugas, secretari General de l’ACA, explica que “l’EcoRallyRACC ens permet involucrar-nos amb iniciatives que tard o d’hora significaran una pràctica habitual als nostres carrers i carreteres, a Andorra, a Espanya, a Europa… Això demostra el nostre compromís amb la preservació de l’entorn, la mateixa filosofia a la qual dóna suport el RACC amb l’organització d’una prova que ja ha calat en la societat, amb la implicació de bona part de les marques que tenen vehicles considerats ‘verds’. El binomi que ens defensa aquest any, amb l’experiència de l’Íngrid i l’agudesa i qualitat de l’Eloi, ens satisfà molt, la qual cosa sumada a la fiabilitat del Focus pensem que ens ofereix un dels millors equips de la categoria”.

5 EcoRallyRACC. Dissabte, 28 de març de 2015
10.30h, sortida des de Barcelona (Arc de Triomf)
115 km, tres trams de regularitat, 80 per als elèctrics
13h, arribada al Circuit de Barcelona-Catalunya
15:30h, sortida segona etapa des del Circuit de Barcelona-Catalunya
105 km, tres trams de regularitat
18h, arribada a Barcelona (Arc de Triomf) i repartiment de premis

Text i foto: ACA

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada