Hyundai i10

hyundai-10Característiques

Ja està en els concessionaris la tercera generació del Hyundai i10, un vehicle utilitari que creix en dimensions respecte del seu predecessor. El nou i10 és ara més llarg i més ample, fet que repercuteix directament en l’interior, amb més espai, especialment en les places davanteres. El nou i10 manté la concepció de vehicle compacte exterior i confortable a l’interior.

Centrant-nos primer en l’exterior, observem un vehicle de línies suaus i equilibrades. Els fars tenen ara un nou disseny, més atractiu i que millora la visibilitat nocturna. Respecte del maleter, el volum és de 250 litres, 25 litres més de capacitat que l’anterior i10. Aquests 205 són ampliables a més de 1.000 si es plega la banqueta posterior, abatible en dues seccions.

A l’interior, l’i10 ha volgut donar més importància als materials de qualitat, amb seients còmodes, plafó frontal ben ideat i intuïtiu, sients confortables, bona visibilitat,…. elements que contribueixen a modular un utilitari de qualitat. A la posició del conductor, el volant és regulable, fet que proporciona ergonomia i confort en el trajecte; mentre que la caixa de canvis està situada en un pla més alçat per tal de facilitar-ne l’accionament.

Motor

El Hyundai i10 està disponible en dues motoritzacions, l’1.1 de 69 cavalls, i l’1.2 de 85 cavalls. L’1.1 circula a una velocitat punta de 155 km/h, amb una despesa de combustible, en circuit combinat, de 4,7 litres de mitjana als 100 quilòmetres. L’1.2 assoleix una velocitat punta de 171 km/ ha, amb una acceleració de 0 a 100 en 12 ,3 segons i un promig de consum de 5 litres.

Seguretat

L’habitacle del Hyundai i10 està reforçat per una estructura especialment rígida, que ha passat els més exhaustius controls, amb l’objectiu d’aconseguir les més altes cotes de seguretat.

El Hyundai i10 compta de sèrie amb coixins de seguretat frontal per al conductor i el passatge, de cap davanters i posteriors i laterals davanters.

El vehicle s’equipa amb frens de disc en les rodes davanteres. El sistema de frenada es veu reforçat per l’ABS de quatre canals, el servofre de sèrie, el sistema d’assistència en frenada i l’antibloquejament.

Per El Tot Granollers / ACPG – Redacció

TOTES LES NOTÍCIES