Hi haurà fins a 4 vols diaris en helicòpter a Barcelona a 190 € el trajecte que durarà 30 minuts

El Govern ha acordat aquest dimecres l’adjudicació a la unió temporal d’empreses (UTE) Heliand S.A. – Cathelicopters la concessió administrativa per la gestió de les línies de vol regular internacionals i construcció i gestió indirecta del servei públic de l’Heliport Nacional d’Andorra. El ministre d’Economia i Territori, Jordi Alcobé, juntament amb el cap d’Àrea de Projectes Estratègics del departament d’Ordenament Territorial, Ramon Reguant, han exposat en roda de premsa els detalls d’aquest projecte.

L’oferta presentada per la UTE Heliand S.A. – Cathelicopters ha obtingut la millor puntuació en la valoració dels criteris d’adjudicació continguts en el plec de bases, entre els quals hi ha aspectes com les prestacions de línies de transport regular de passatgers i garanties de viabilitat i explotació, la proposta comercial i la infraestructura heliportuària, així com la mínima afectació urbanística del projecte.

El projecte guanyador del concurs assegura fins a quatre vols diaris diürns d’anada i tornada entre Andorra i Barcelona a partir dels dos mesos de la posada en funcionament de l’Heliport Nacional d’Andorra al preu de 190 euros per trajecte (30 minuts), així com dos vols setmanals a Tolouse a partir del tercer any d’explotació de la infraestructura al preu de 220 euros per trajecte (35 minuts).

L’Heliport Nacional d’Andorra s’ubicarà a la zona del Roc del Patapou, a Andorra la Vella. La inversió de l’Heliport Nacional d’Andorra, que anirà íntegrament a càrrec de la concessionària, serà de 16.400.000 euros, que inclouen l’obra civil i els edificis i instal·lacions aeronàutiques al Roc del Patapou  per un import de 6.000.000 euros, així com la compra de l’helicòpter AgustaWestland AW 139 valorat en 10.400.000 euros i amb capacitat per transportar entre 12 i 15 persones.

El Govern s’ha mostrat molt satisfet per la qualitat de les ofertes rebudes i ha destacat la importància estratègica d’aquest projecte, estretament lligat tant a l’obertura econòmica com al desenvolupament turístic del Principat.

Text i foto: Govern d’Andorra

5 comentaris

  1. Deia que, si hi ha alguna desgraàcia, tots aquests polítics que en seran plenament responsables, cap a cal reixes, ipso facto! Que heu perdut el senderi o us heu begut l’enteniment??

  2. Em semblaria que abans d’afirmar que l’hliport “s’ubucarà” al Ros de Patapou d’Andorra la Vella, potser que abans, hauran de demanr els permisos al comú, no? I espero que tots els permisos sigui denegats pel comú de la parròquia. Quin poc coenixemnt i pos seny s’ha de tenir per pensar que els helicòpters poden sobrevolar l’aglomeració tan alegrement… Això seria un perill públic permanent. I si el govern se surt amb la seva, quan ho hagi una desgràcia, aquests resposables polítics, directament a la presó!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada