Les GSeries van celebrar el passat dia 20 de desembre la GZero, jornada d’assaig general per a la posada a punt de mecàniques i pilots que va servir per posar en evidència que l’edició que començarà el proper 16 de gener de 2016 tindrà una excel·lent graella de pilots i màquines.

A la GZero, el Circuit d’Andorra va lluir un excel·lent estat, encara que les condicions climatològiques no van ajudar gens a això. En tot cas, tots els pilots van poder rodar a plaer al llarg del matí. Després de la pausa nadalenca, l’Automòbil Club d’Andorra treballarà dur per deixar de nou en òptim estat el gel de la pista. Accessos, pàdoc i traçat estaran en perfectes condicions, atès que a més les previsions climatològiques anuncien precipitacions a la zona a partir de Reis.

Un planter d’elevat nivell esportiu
Amb la llista d’inscrits oberta, se saben alguns dels noms importants que ja han anunciat participació a les GSeries 2016. El campió en títol, Nil Solans, farà equip amb el seu germà Jan a bord del Peugeot Evo III de Totcar Sport, una màquina que ja el 2015, conduïda per Ferran Monje, va demostrar el seu gran potencial.

Precisament Fernando Monje, juntament amb el seu pare Ferran, sortiran a les GSeries 2016 amb tota la intenció d’aconseguir un gran resultat, i usaran un “Proto G” amb motor PSA de PCR Sport, campió amb Solans el 2015. Serà un curiós intercanvi de mecàniques que permetrà la presència en les sis curses de dos equips amb grans possibilitats.

PCR Sport, campió de les tres últimes edicions de les GSeries, presentarà a més un Mini Cooper “Turisme G”, que com la passada temporada estarà pilotat en tot el campionat per l’andorrà Gerard de la Casa, qui en alguna cursa és possible que vagi acompanyat de la seva neboda, Ingrid Rossell.

Marc Gutiérrez, amb tota seguretat un dels millors pilots del campionat, participarà fent equip amb Manel Guiral en el Peugeot Evo II de Crèdit Andorrà, assistit per Med Racing, això converteix a aquest equip en un dels grans favorits també.

Favorit indiscutible en cada cursa ho serà sens dubte Carlos Ezpeleta i el seu afinat Ford Fiesta RSG, amb anunciades millores aplicades per Zanini Racing, una estructura que com és habitual s’ocuparà de la gestió tècnica dels dos Peugeot Evo II “White” i “Red” del MotoGP Team, en el qual s’aniran alternant diversos pilots i personalitats del mundial de velocitat que, com és ben sabut, gestiona l’empresa espanyola Dorna.

També Zanini Racing farà córrer l’eficaç Citroën C4 Evo III que amb els colors del MotoGP Team alinea la família Arroyo, el pilot fix del qual aquest any serà Alex Arroyo, en equip en algunes curses amb el seu pare Manel. ZR i MotoGP Team van presentar a la GZero una interessant novetat, el Citroën C4 “biplaça” que servirà perquè convidats de l’organitzador del mundial de motociclisme puguin experimentar les emocions del pilotatge sobre gel, sense haver d’assumir les dificultats que comporta ser el propi conductor, rol que assumiran els pilots de l’equip. Òbviament aquest és un cotxe que no s’utilitzarà a les curses, només per a moments específics d’exhibició o promoció.

Dues unitats Citroën C4 Evo III, les dues de Zanini Racing completaran de moment la graella provisional de les GSeries 2016, un serà el que portaran José María Roger-Ezpeleta i José María Roger-Chalmeta i un altre el de Raúl Romero, que anirà acompanyat del prometedor pilot de ral.lis Pepe López, sens dubte una interessant novetat per al campionat.

Òbviament, la llista no està tancada i són diferents els pilots que s’han mostrat interessats per participar en alguna o en bona part de les GSeries 2016, de manera que és molt possible que la llista per a la G1+G2 sigui més nodrida. Tot això demostra la maduresa d’un campionat que és el referent al sud d’Europa.

‘The Duelo’ amb els Joves Pilots
Quant a l’habitual programa de Joves Pilots de l’ACA, aquest any seran els protagonistes de ‘The Duelo’, tota una novetat, que a més disputaran una classificació en format de lligueta. Aquesta és una altra de les grans novetats del campionat, atès que l’organitzador ha decidit inscriure el planter de nous valors en aquest apartat tan exigent i espectacular, donant-los l’oportunitat de pilotar els GSeries Prototype desenvolupats per PCR Sport, en la seva espectacular confrontació de duel 1 contra 1.

3 dissabtes, 6 curses
El calendari 2016 de les GSeries consta, en la que és la 11a edició de l’actual format, de sis proves puntuables de forma independent que, per primera vegada, se celebraran en tres caps de setmana, a doble cursa cadascuna: G1+G2 (dissabte, 16 de gener), G3+G4 (dissabte, 30 de gener) i G5+G6 (dissabte, 13 de febrer), amb el 20 d’aquest últim mes com a data de reserva. Per a la classificació final, es retindran els 5 millors resultats.

Text i foto: ACA

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada