Grandvalira ‘reinventa’ el servei de fotografia per fer front a l’era digital i a la crisi

Amb l’objectiu de diferenciar-se de les altres estacions d’esquí, i fer front a l’era digital i a la crisi econòmica, Grandvalira ha reinventat el seu servei de fotografia obrint-lo a tots els esquiadors. Una empresa argentina ha portat a Andorra el model de negoci que va iniciar-se a les estacions dels Estats Units i que ja fa anys que té èxit a Argentina. Consisteix en repartir diversos fotògrafs a pistes per aconseguir imatges espontànies mentre els clients esquien, per diferenciar-se de les que els propis esquiadors puguin fer-se amb les seves càmeres.

L’arribada de les càmeres digitals ha obligat a les estacions d’esquí a replantejar-se el servei de fotografia de pistes. Històricament, el negoci consistia en comercialitzar les fotografies dels alumnes de les classes d’esquí col·lectives, però des de fa dues temporades, Grandvalira ha optat per contractar els serveis d’una empresa argentina que es dedica a fer fotografies també dels clients particulars, i mentre estan esquiant, per la qual cosa fins a catorze fotògrafs es reparteixen en localitzacions estratègiques de les pistes per aconseguir imatges professionals i més espontànies que les que puguin fer-se ells.

Així, tot i que actualment la gent acudeix a les pistes amb fins a tres càmeres (la del mòbil, una compacta i en alguns casos també una rèflex), amb les quals l’empresa ha de competir, el seu gerent, Martin Mazzei, assegura que el negoci és rendible i que cada temporada s’aconsegueixen millors resultats.

Un dels trets diferencials del servei és que no hi ha compromís de compra, i per tant, el client pot demanar que li facin fotografies, i posteriorment mirar-les i decidir si les adquireix. Els interessats poden consultar les fotografies a la mateixa estació, mitjançant un programa que ells mateixos han desenvolupat, o bé posteriorment des d’Internet. Mazzei ha explicat a l’ANA que aquest és un dels avantatges de les càmeres digitals, que permeten fer moltes fotografies a un cost molt baix, i que per tant poden fer-les sense compromís de compra.

Malgrat tot, Mazzei reconeix que la crisi econòmica també els ha afectat. De fet, en relació a la temporada passada, han optat per reduir els preus de les fotografies de 15 a 9 euros. A més, també cal que els esquiadors s’acostumin a la presència dels fotògrafs, si bé assegura que ‘el client està responent molt bé’.

Els clients estrella del servei són els infants, ja que hi ha famílies que deixen els seus fills al jardí de neu i quan els recullen poden veure què han fet durant el dia a través de les fotografies i endur-se així el record.

Per nacionalitats, el millor client és el turista rus ‘sempre i quan parli anglès i per tant es pugui comunicar amb els diferents fotògrafs’, ha reconegut Mazzei. Però també tenen clients espanyols, andorrans, o portuguesos. Aquests últims, a diferència del que es pugui pensar a causa de la crisi que pateix el seu país, Mazzei assegura que ‘ens han sorprès’.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.