Grandvalira augmenta la facturació al voltant d’un 4,5%

grandvaliraGrandvalira ha tancat la temporada d’esquí 2014-2015 amb un increment de la facturació que se situa al voltant del 4,5%, tal com ha indicat la directora general, Núria Tarré. Aquest increment està lligat principalment a l’augment del nombre de forfets venuts, que ha estat d’un 3%, i a l’increment també de la despesa mitjana per persona, en un 4,5%. En total s’han venut 1.663.876 dies d’esquí, un resultat que s’ha obtingut gràcies a l’increment, sobretot del mercat espanyol, amb un manteniment del mercat francès, i a pesar d’una gran davallada, del 49%, del mercat rus.

La directora general de Grandvalira, Núria Tarré, ha fet un balanç satisfactori d’aquesta temporada, tot i que ha reconegut que no ha estat un hivern fàcil, que hi ha hagut entrebancs i que s’han hagut de fer molts esforços per assolir els resultats positius que s’han obtingut. Finalment s’han venut un total de 1.663.876 dies d’esquí, un 3% per sobre dels 1.615.321 de la temporada passada.

Aquest resultat s’ha obtingut tot i la meteorologia adversa que va portar a obrir la temporada el 5 de desembre, i a haver de tancar l’estació al complet en alguna ocasió. En total hi ha hagut 129 dies d’obertura davant els 135 que s’havien previst.

A més, la disminució, molt accentuada, del mercat rus també ha estat una mala notícia per a l’estació, amb un descens del 49% d’aquest públic, però això s’ha vist compensat per un augment del 17% del mercat espanyol. Tot i que l’augment sigui més petit, la gran incidència d’aquest mercat fa que aquest increment sigui molt important, i que mostri a més la consolidació d’aquesta evolució a l’alça. Els mercats britànic i portuguès també han crescut, i l’assignatura pendent ha estat el mercat francès.

Tarré ha indicat que s’han fet molts esforços per ampliar el nombre d’esquiadors francesos, i que aquests no s’han vist reflectits en els resultats. Ha explicat que s’ha mantingut en el 12% del total d’esquiadors, i que el principal problema ha estat el fet que els accessos des de França s’hagin hagut de tallar repetidament, sobretot els darrers dies de la temporada, obligant a desviar els esquiadors cap a Baquèira. Així, ha indicat que cal una solució més “perenne” al problema de la frontera francesa, perquè “sinó estem llençant els diners, i ningú vol llençar els diners”.

En aquest sentit, ha reconegut que “ens sentim recolzats” i que compten amb el suport del Govern, però que no està en les seves mans. Ha recordat que l’única solució és arreglar la carretera per assegurar el trajecte, i fins i tot ha reconegut que si se’ls oferís un projecte per solucionar-ho en el que haguessin d’invertir, ho estudiarien. A més, ha assenyalat que per la banda francesa “notem més sensibilització” que anteriorment. També la coordinació per l’accés a les pistes és un punt a reforçar, i Tarré assenyala que ja s’ha parlat amb els cònsols d’Encamp i Canillo i es vol aconseguir una major coordinació per als dies en què hi ha aglomeració de visitants.

D’altra banda, el públic familiar ha estat una aposta de Grandvalira aquesta temporada, i s’ha aconseguit potenciar-lo en un 5%. L’esquí nocturn ha comptat amb 44.000 esquiadors, amb l’obertura de la pista només dos dies per setmana, i per això es plantegen ampliar els dies d’obertura la temporada vinent.

De cara al 2015-2016, també es planteja si es tornarà a incrementar el preu del forfet com es va fer aquesta temporada, i en aquest sentit Tarré ha reconegut que és una opció, ja que el preu actual continua sent inferior al d’altres estacions de dimensions similars.

Els resultats positius d’aquesta temporada fan entendre que l’increment de preu no ha suposat una disminució del nombre de visitants. De fet, aquest increment de preu, lligat a l’increment del nombre de visitants i a l’augment de la despesa mitjana per persona, és el que fa que la facturació hagi crescut també en un 4,5%.

Text i foto: ANA

TOTES LES NOTÍCIES