Grandvalira aposta pel mercat d’altres països tot i que el 54% del seu públic prové d’Espanya

L’estació d’esquí Grandvalira ha realitzat un estudi sobre la procedència dels seus visitants, i ha determinat que el seu objectiu és apostar, cada vegada més pel mercat internacional. La idea és anar a buscar aquell públic de fora i no tan proper com Espanya, tot i que aquest mercat representa actualment el 54% dels seus visitants. La resta de procedències, però, ha augmentat durant aquest darrer any un 2,2% respecte a la temporada anterior, amb un creixement especial dels visitats russos que han passat de representar el 6% del total al 6,6%.

Durant la temporada d’hivern 2011-2012 Grandvalira ha acollit un nombrós públic procedent majoritàriament d’Espanya, amb un 54%, d’altres mercats internacionals, amb un 38,4%, i d’Andorra, amb un 7,6%. L’objectiu que es marca l’estació per a les properes temporades és apostar cada vegada més pels mercats internacionals, que en aquesta temporada han visitat el domini, sobretot des del mes de desembre fins a finals de març, estant un temps mig d’una setmana a Grandvalira.

Els visitants del mercat internacional, sense tenir en compte Espanya, han experimentat un creixement del 2,2% respecte a la temporada anterior. Dels que arriben al país a través d’una agència o algun viatge programat, els més representatius són els francesos, amb un 10,5%, els del Regne Unit, que representen un 9,8%, els russos, que suposen un 6,9%, i els portuguesos, que són el 5,5% del total.

A més, durant aquesta temporada també hi ha hagut esquiadors d’altres procedències com Benelux o Polònia, que han incrementat notablement les seves visites, tot i que encara no es poden quantificar.

Pel que fa als espanyols, encara representen el major gruix de visitants de Grandvalira, tot i que la crisi s’ha notat especialment en aquest sector i durant aquesta temporada s’han reduït en un 1,1%. Mentre els esquiadors d’altres països solen quedar-se al domini durant una setmana, els provinents d’Espanya solen fer escapades de cap de setmana.

Actualment els espanyols representen el 53,9% dels visitants, i la disminució s’ha detectat especialment en el mercat de fora de Catalunya. Els catalans, en canvi, s’han mantingut en relació a l’anterior temporada i continuen representant el 22,2%.

Pel que fa als andorrans, tot i que només representen el 7,6%, han augmentat un 1% respecte a l’any anterior.

El perfil dels esquiadors de l’estació és el de persones entre 26 i 45 anys, que esquien acompanyades, normalment en un grup d’amics, però també amb la família o en parella. A més, el 85,2% dels clients pernocta a Andorra, la majoria en hotels, i solen comprar forfets de 3 a 5 dies, el 36,6%, o de 6 a 10 dies, el 21,9%.

A més, el domini destaca la fidelitat dels seus clients, ja que mentre el 29,4% visiten l’estació per primera vegada, el 70,6% ja hi havien estat abans i d’aquests, el 56,3% fa més de cinc anys que van a Grandvalira.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.