Certament, gràcies o per culpa de la xarxa i les Noves Tecnologies, els continguts que abans eren exclusius, ara poden reproduir-se una i mil vegades. En el mateix ADN del ciberespai es troba aquest element: fer que un document pugui ser llegit per milions de persones al mateix temps.

Amb tot, aquest gran avanç també suposa profunds problemes per als drets d’autor. Segons un estudi realitzat per Google batejat com “How Google Fight Piracy” el primer cercador de la xarxa ofereix una xifra que no deixa indiferent a ningú. L’any 2017 Google es va encarregar d’eliminar més de 3.000 milions d’enllaços per infracció dels drets d’autor. Al mateix temps, la signatura va rebutjar publicar 10 milions d’anuncis per ser sospitosos d’infringir el copyright.

Per lluitar contra aquest fenomen, Google ha invertit 100 milions de dòlars i ha contractat personal que s’encarrega de detectar els continguts que infringeixen els drets d’autor.

Sens dubte, no estem enfront d’una minúcia. Més quan segons afirma l’empresa, YouTube va destinar l’any 2017, 1.800 milions de dòlars al sector de la música en concepte publicitari.

Si algú, tenint en compte aquestes dades, creu que perseguint els llocs que realitzen pràctiques “pirates” se solucionarà el problema de les reproduccions de continguts que afecten la propietat intel·lectual, és que no ha llegit bé que Google elimina més de 3.000 milions de continguts per aquest motiu a l’any.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada