Google Maps va tancar l’any passat més de tres milions de perfils d’empreses que apareixien com a negocis locals, però que en realitat eren falsos i que buscaven enganyar els clients, com ha assegurat Google en resposta a la polèmica per un reportatge de ‘The Wall Street Journal’ en el qual s’alertava sobra la presència de milions de perfils falsos d’empreses en la plataforma. Segons un comunicat de Google Maps, els denominats “timadors de negocis s’aprofiten de les llistes locals per obtenir benefici”, els quan introdueixen perfils falsos d’empreses en els llistats de Google emprats en Maps.

A través d’aquestes pràctiques, els estafadors cobren als propietaris de les empreses per serveis que realment són gratis, enganyen els consumidors fent-los creure que són negocis reals per cobrar-los més diners del que correspon pel servei prestat, i es fan passar per empreses reals per després vendre les seves dades. ‘The Wall Street Journal’ va denunciar la presència de milions de perfils d’empreses falses a Google Maps, com el cas d’una dona que havia emprat Google Maps per trucar una empresa de reparació coneguda, però el número de telèfon era fals i l’operari que va acudir li va cobrar el doble de l’habitual.

Ethan Russell, director de Producte de Google Maps, assegura en el comunicat que, malgrat això, els perfils de negocis falsos només representen “un petit percentatge del total de perfils de negocis a Google”, i que ja han dut a terme mesures per acabar amb això, encara que continuen fent feina.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada