Google Street View ha digitalitzat uns 180 quilòmetres de pistes andorranes entre els prop de 140 de Grandvalira i els més de 40 de Vallnord. Els treballs es van dur a terme durant la setmana passada, segons han informat les dues estacions, i s’emmarquen dins d’un nou servei de Google Maps que permetrà recórrer dominis esquiables de tot el món. Tant des de Vallnord com des de Grandvalira han celebrat poder participar en aquesta iniciativa per les possibilitats de promoció que els ofereix.
La iniciativa de Google de digitalitzar les estacions d’esquí andorranes ha estat rebuda amb molta satisfacció. El director de Vallnord, Martí Rafel, ha dit que van posar ‘catifa vermella’ a Google perquè fes les fotos: ‘La prioritat era, atenent la demanda que ens van fer des de Govern, facilitar la tasca en internés de tots, perquè és Google i ens obre un aparador al món brutal’. Els treballs de fotografiat es van dur a terme el passat diumenge.
Rafel ha dit que estar presents en aquesta nova aplicació suposarà una forma més ‘per lluir les nostres estacions a nivell mundial. A més nosaltres estem posant moltes energies als temes online, socials, etc. doncs estar al Google Mountain View ens fa estar molt contents’.
En total es van poder digitalitzar 23 quilòmetres al sector de Pal i una vintena al sector d’Arinsal, mentre que a Arcalís va ser impossible realitzar la digitalització per raons meteorològiques. Rafel ha reconegut que malgrat des de Google van dir que intentarien acabar la digitalització d’Arcalís és força complicat que finalment s’acabi fent.
Dimarts i dimecres va ser el torn a Grandvalia, i l’equip de Google va recórrer les principals pistes per digitalitzar ‘més del 60% del domini’, segons ha explicat el director de màrqueting de l’estació, Alfonso Torreño. En els dos dies van poder fotografiar uns 140 quilòmetres de pistes per destacar les parts ‘més notòries’ i ‘més reconegudes’ de l’estació i que els clients tinguin ‘una visió molt real del que hi ha a l’estació’, ha apuntat.
Tan sols es van descartar algunes pistes per la seva dificultat tècnica, ja que degut al pendent no es podien fer en moto de neu, ha indicat Torreño. Els representants de Google portaven tot l’equip i les estacions han aportat personal propi per marcar i guiar-los en el recorregut. ‘Hem hagut de mirar que el recorregut fos tot connectat i per això és importantíssim tenir una persona amb bon coneixement de l’estació’, ha assenyalat.
El sistema utilitzat en ambdues estacions va ser el mateix: Google aportava una moto de neu especialment equipada amb una càmera acoblada que permet prendre imatges en 360º i un equip informàtic per processar-les mentre que les estacions es cuidaven de proporcionar un conductor que conegués la zona per prendre les imatges.
El resultat previst és molt similar a la visió dels carrers a través de l’eina Google Street View i s’espera que el client que l’utilitzi pugui obtenir una ‘visió completa’ de les estacions, ha manifestat el responsable de màrqueting del Grandvalira.
Des de l’estació conceben aquesta iniciativa com una eina per a la temporada vinent que servirà per donar-se a conèixer i que aprofitaran dins la seva estratègia online. ‘De cara a la temporada vinent serà una eina més dins del nostre web’, ha assegurat Torreño.