Hi ha un dia zero per a les empreses tecnològiques: la victòria de Trump en les eleccions nord-americanes. Signatures com Google o Facebook es van adonar que havien propiciat l’escalada del magnat fins a la Casa Blanca permetent que els discursos de l’odi i les Fake News es convertissin en una arma política.

Cal dir que aquestes companyies no semblaven tan preocupades quan era Barack Obama el que es beneficiava -no amb tan males arts- de les Noves Tecnologies i arribava a la Casa Blanca. Es deu al fet que Obama va ser un gran valedor de l’auge de Sillicon Valley, en canvi, des dels seus inicis, Trump va voler enfrontar-se a Zuckerberg i companyia.

Sigui com sigui, la veritat és que les primeres empreses de la xarxa han decidit posar-se les piles pel que fa a les eleccions i la informació falsa. És per aquest motiu que Google acaba d’anunciar tres eines noves perquè els usuaris de la Unió Europea disposin d’informació vàlida per a les properes eleccions al Parlament europeu el maig de 2019.

D’aquesta manera i com ja es va fer en les eleccions federals alemanyes de 2017 s’oferirà un espai a la seva pàgina d’inici per als candidats i els partits.

Al mateix temps, Google exigirà transparència en la publicitat de campanya i que s’indiqui qui els finança introduint un procés de verificació dels anunciants.

Així mateix, oferirà formació a particulars sobre seguretat amb el Programa de Protecció Avançada de Google per a aquells grups que considerin que poden tenir risc de ser suplantats a la xarxa. Finalment, donarà tallers gratuïts a periodistes en els quals mostrarà eines per neutralitzar la desinformació.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada