Totes les grans empreses de la xarxa estan adoptant mesures per a lluitar contra les informacions falses. Després de l’ocorregut als Estats Units amb Donald Trump cap companyia del sector vol que es torni a repetir una situació similar. A situació similar ens referim a la proliferació de notícies falses que finalment decanti la balança electoral.

Google també està entossudida a fer de les eleccions europees el camp d’experimentació per a veure si es pot donar caça a les notícies falses.

Si en el cas de Facebook el que es persegueix és penalitzar les notícies falses o els continguts dissenyats explícitament per al clickbait, en el cas de Google i sobretot en Youtube, el que es busca és premiar aquelles fonts fiables. D’aquesta manera, la xarxa social ha activat les etiquetes “Top News” i “Breaking News” en les quals es posiciona d’una manera més beneficiosa aquells continguts que han estat verificats. Aquest sistema ja funciona en països com Itàlia o Polònia.

D’altra banda Google també ha dissenyat una etiqueta que funciona com un segell de transparència que es dóna a aquells editors de notícies que ofereixen informacions verídiques.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada