Gerard de la Casa, aquesta vegada al volant del Subaru Impreza WRX preparat per Baporo Motorsport, va revalidar el triomf, entre els Turismes, aconseguit fa dues temporades, en la 19 Pujada a Castrillón, prova vàlida per al Campionat d’Astúries de l’especialitat. A més va aconseguir situar-se entre els 5 millors de la classificació absoluta.

Després de no acudir, la passada temporada, a la cita de l’Escuderia Castrillón Motor Club, el pilot de Gedith Center va aprofitar que, 15 dies abans, es va desplaçar a Chantada (Lugo) per a deixar la seva logística en terres asturianes.
Així doncs, en aquesta ocasió Gerard va estar present, dissabte passat (24 d’agost), en el Puente de Castrillón per a disputar la prova que tancava el certamen d’Astúries de l’especialitat.

Una vegada més, els 4 km, de la carretera AS-35, que uneixen l’esmentat Puente de Castrillón amb la localitat de Prelo, van ser l’escenari triat pels organitzadors per a disputar la 19a edició de la seva prova. Un traçat en el qual Gerard es troba molt còmode malgrat la dificultat que suposa marcar mitjanes de gairebé 100 km/h en carreteres de les característiques de l’esmentada AS-35.
En aquesta ocasió, les quatre pujades disputades es van poder córrer amb l’asfalt sec. Esmentar que de les tres curses disputades vàlides per a la classificació final, se sumen els dos millors temps de cada pilot per a establir els respectius guanyadors.

Els entrenaments oficials, per a Gerard i el seu equip, van resultar determinants per a deixar les prestacions del Subaru en les millors condicions per a les pujades decisives. En aquesta pujada es va veure superat, per menys de 2 dècimes, pel Clio Sport de Diego Acevedo. En principi no deixava de ser una anècdota, però …
La normalitat va arribar amb les pujades vàlides per a la classificació final de la carrera. Entre els Turismes, el pilot andorrà va ser el més ràpid i l’únic a baixar de 5’, després d’acumular els temps de les dues millors pujades.
Gerard va parar el crono en 2’27”196 i 2’27”020, en les dues últimes pujades, que al final van ser les que li van donar el triomf. Malgrat la seva excel·lent actuació, no va aconseguir millorar el seu millor crono en aquest traçat que va ser de 2’26”907, assolit al volant del Seat Còrdova WRC a l’última ascensió del 2017. La veritat és que tampoc va necessitar forçar per a aconseguir el triomf.

Satisfacció general en l’assistència de Baporo Motorsport en finalitzar la pujada. Gerard ens feia el següent comentari: Tot ha sortit bé, no hem tingut grans dificultats i ens hem pogut centrar a preparar el Subaru de cara al que ens ve. Sense cap dubte, tenim un final de temporada complicat. En concret, dins d’un mes començarà la lluita pels títols d’Espanya (CEM) i Catalunya (CCM), de moment tot està molt ajustat: És cert, Farell i La Santa seran els obstacles a superar en setembre. En tots dos casos els resultats d’aquestes proves començaran a definir les classificacions dels respectius campionats. Sobretot el CEM, després de la Santa només quedarà una prova per a decidir el títol.

Com bé comenta Gerard, els dies 21 i 22 de setembre es disputarà la XX Pujada al Farell, antepenúltima cita del Campionat de Catalunya de l’especialitat, que serà organitzada per l’Escuderia Montbuí Racing Vallés.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada