En la XV Pujada Serra de la Llacuna, quarta prova del calendari del Campionat de Catalunya de Muntanya 2016, la sort es va repartir de manera ben diferent entre els 8 pilots de l’Automòbil Club que van participar en la prova.

Entre els CM, Ramón Plaus, en una altra espectacular actuació va quedar a 133 mil·lèsimes de triomf, mentre Lluís Bigordà (4t) i Edgar Montellà (5è) van lluitar per aconseguir una plaça en el podi de la categoria.

Quant a Claude Darne, en aquesta ocasió al volant del seu històric Martini MK12, solament va disputar una màniga d’entrenaments i una altra de carrera. La seva mecànica no va donar per més.

Gerard de la Casa (Seat Còrdova WRC-Baporo Motorsport) va demostrar una vegada més que és el dominador absolut de la categoria Turismes. El campió andorrà segueix contant les seves participacions en el català de l’especialitat per triomfs.

Eduard Andueza (Citrën AX) i Felipe Brandao (Seat León) es van mostrar molt regulars en les pujades disputades. Andueza va guanyar la seva classe (17) i Brandao, en aquesta ocasió, no es mostrava satisfet amb els seus cronos. Pitjor sort va tenir Ingrid Rosell que, en la seva tornada a la competició, solament va poder completar dues de les pujades d’entrenaments abans que el motor del VW Golf GTi digués prou.

Els organitzadors de la prova, Escuderia Penedés, van preparar un recorregut de 3,800 km, en l’escenari de sempre, la carretera BP-2121, amb sortida des de la mateixa localitat que dóna nom a la prova (km 28,800) i amb final en el punt quilomètric 25,000. Es van programar 5 pujades al traçat, de les quals les 3 primeres eren d’entrenaments oficials, mentre que la millor de les dues restants seria la vàlida per a la classificació final.

Ambient estiuenc en l’escenari de la prova. La pluja va passar per la zona en jornades anteriors però, durant la competició, l’asfalt es va mantenir completament sec i els equips no van tenir la pressió de triar quines rodes muntar.

Un avantatge també, per al gran nombre d’afeccionats que va seguir in-situ l’evolució dels pilots en les diferents pujades.

Categoria CM
L’esperat duel entre Francesc Munné i Ramón Plaus va tenir tota l’emoció que, a priori, es podia esperar. A La Llacuna, el pilot de l’Escuderia Penedés sempre va estar per davant encara que amb diferències mínimes, que van mantenir l’emoció fins a l’últim moment de la segona pujada de carrera.

Per darrere, a certa distància, quatre pilots es van jugar la tercera posició del podi. Albert López (Demon Car) va ser el més incisiu en l’última pujada i va superar a Bigordà i Montellà que van tancar, per aquest ordre, el top5 de la categoria.

Ramón Plaus, Era conscient que per derrotar a Munné a la seva casa era complicat però abans de començar no donava res per perdut: “És una pujada molt ràpida, cal estar molt fi per no cometre errors. Veurem com surt. En totes les pujades Ramonet es va apropar molt al seu rival, però: He anat provant coses per sorprendre’l però no ha estat possible. A més en la segona pujada de carrera he comès diversos errors de junior que han sigut decisius. Malgrat tot he estat molt a prop”.

Lluís Bigordà. Es lamentava d’haver quedat fora del podi final dels CM: “Després de la primera pujada de carrera ho veia factible però en finalitzar l’última pujada m’he emportat una sorpresa desagradable. Pensava que havia pujat millor però en veure els temps he vist que no era així i les diferències amb Albert López havien augmentat en 1”. La resta de la jornada ha estat molt positiva, competir en aquesta prova no és gens fàcil”.

Edgar Montellà. Segueix aprofitant el Programa de formació dels Joves Pilots de l’Automòbil Cub per anar millorant en cada competició en la qual pren part: “Sens dubte, a La Llacuna he llimat diferències respecte als rivals que tinc per davant. És una prova amb moltes zones de 5ª i 6ª velocitat i, en aquestes situacions, l’experiència tant en el pilotatge com en el coneixement de la pujada és molt important”.

Categoria Turismes

Gerard de la Casa ha completat una altra excel·lent jornada a La Llacuna. El rival a batre era una vegada més Lluis Aguilera, les diferències van ser mínimes en les pujades d’entrenaments, sobretot en la tercera en la qual tots dos pilots van quedar separats per 153 mil·lèsimes.

Però va arribar el moment de la veritat i Gerard va rebaixar 4” el seu millor crono d’entrenaments (2’01”287) superant de manera clara als seus rivals directes de la categoria Turismes i a la majoria dels CM. Solament van quedar per davant Munné i Plaus.

Gerard de la Casa. Mentre esperava pujar al podi mostrava la seva satisfacció pels cronos aconseguits: “Quan es guanya és que tot ha anat bé. És una pujada difícil perquè sense tenir grans rectes és molt ràpida i cal tenir la confiança suficient per no dubtar. Cal dir que aquest any han escurçat 300 metres a la zona d’arribada precisament pel motiu comentat. Abans creuàvem la meta a 200 km/h”.

Ingrid Rosell, La jove pilot que forma part del Programa de Joves Pilots de l’Automòbil Club no va tenir sort en la seva tornada al català de muntanya: “Després de completar la segona pujada d’entrenaments el cotxe s’ha parat i, malgrat intentar-ho, no hi ha hagut manera de continuar. Sembla que és un problema de motor. Una llàstima perquè és una pujada que em va agradar quan vaig fer els reconeixements. És molt ràpida i a més en aquesta ocasió vaig tenir temps per entrenar-la a consciència”.

Felipe Brandao, no estava content amb els temps que va aconseguir en carrera: “He completat les dues pujades sense cometre errors i pensava que els cronos haurien estat més bons. Sens dubte la part més ràpida és decisiva per al resultat final”.

Eduard Andueza, Amb el Citroën AX més competitiu va tornar a guanyar la Classe 17 i a punt va estar de situar-se entre els deu millors de la classificació de turismes: “Com dic sempre, m’ho passo molt bé i això és el que cal tenir en conta. Els mitjans que disposem són els que són i amb el que lluitem per millorar en cada carrera”.

Els assidus al Campionat de Catalunya de Muntanya encara hauran de superar un altre meeting abans d’iniciar les vacances, la VI Pujada a Alp que es disputarà els dies 23 i 24 de juliol. La cita de Cerdanya Racing serà vàlida també per al Campionat d’Espanya i el Trofeu Pirineus de l’especialitat.

(Text i foto: Fotoesport)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada