Els  arquitectes, Gerard Arias i Mario Blanco, han estat els guanyadors de la primera edició del Festival d’Arquitectura, Disseny i Aparadorisme (FADA) al millor aparador, per la seva obra ‘How long is Forever’ a la botiga STAY. Els guanyadors s’han mostrat sorpresos pel triomf que els hi reportarà 1.500 euros, a més d’un viatge ‘retail tour’ a Londres pel propietari del comerç. La segona posició ha estat per Pep Campeny i la perfumeria GALA. Ciro Orobitg i la botiga Kil Vil han tancat el podi. Tot i això, el jurat ha creat un accèssit per la qualitat de l’obra ‘Mediterrani’ d’Eva Morales i el Comerç Liana. El premi del públic ha estat per Eva Puigdemasa i el Basar Valira.

La consellera de Gent Gran i d’Infància, Promoció Econòmica i Vivand, Sandra Tomàs, ha fet una valoració “molt positiva” d’aquesta primera edició i ha recalcat la qualitat dels treballs realitzats, atès que “hem tingut un retorn molt important per part dels ciutadans”. La consellera també ha indicat que un dels aspectes a millorar en pròximes edicions és “l’increment de comerços en aquesta iniciativa, ja que només han participat 9 establiments”. A més, també ha recalcat que hi ha voluntat de continuar amb el festival més anys i poder obrir el concurs a estudiants de disseny i arquitectura. Les obres romandran als aparadors fins al 18 d’abril.

Aquest dijous al vespre ha tingut lloc l’entrega de premis del primer Festival d’Arquitectura, Disseny i Aparadorisme (FADA), en el qual diferents comerços han cedit un espai als seus aparadors per mostrar les diferents creacions artístiques de diferents professionals del món de l’arquitectura, el disseny d’interiors i el disseny gràfic.

Els guanyadors d’aquesta primera edició del premi FADA 2017 han estat els arquitectes, Gerard Arias i Mario Blanco, per la seva obra ‘How Long is Forever’ a la botiga STAY. El guardó els hi reportarà 1.500 euros i la possibilitat de fer un ‘retail tour’ a Londres a la propietària. “No ens ho esperàvem perquè hi havia molta qualitat, però hem generat un món màgic mitjançant un producte que representes la botiga”, amb aquestes paraules definia la sorpresa de la victòria i l’objectiu de la peça, l’arquitecte Mario Blanco.

La segona posició ha estat per Pep Campeny i la perfumeria GALA, gràcies a l’obra ‘L’art de la memòria’ que ha aconseguit dóna forma a una essència i s’endurà 1.000 euros. L’obra ‘Snowboarders’ de Ciro Orobitg i la botiga Kil Vil ha tancat el podi dels guanyadors amb 500 euros de premi, per la seva proposta basada en l’humor segons han explicat els membres del jurat.

El jurat també ha creat un accèssit de 300 euros per l’obra ‘Mediterrani’, d’Eva Morales i el comerç Liana. A més, el premi del públic basat en les votacions realitzades al web vivand.ad, ha estat per ‘Els nens volen jugar’ d’Eva Puigdemasa i el Basar Valira.

La consellera de Gent Gran i d’Infància, Promoció Econòmica i Vivand, Sandra Tomàs, ha destacat la bona acceptació del concurs i ha fet una valoració “molt positiva” del festival, ja que “hem tingut un retorn molt important dels ciutadans perquè s’han penjat moltes fotos a Internet i hem rebut molt bones crítiques”. Per aquest motiu, la consellera ha anunciat que la previsió és que hi hagi més edicions d’aquest concurs i que pugui obrir-se a estudiants de diferents àmbits i no sols gent professional.

D’altra banda, Tomàs també ha explicat que de cara a pròximes edicions, un dels aspectes a millorar és la participació de més comerços en aquesta iniciativa, ja que enguany només han participat 9 establiments.

Els aparadors romandran exposats als respectius comerços fins al 18 d’abril.

(Text i foto: ANA)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada