Tant des d’un punt de vista nutritiu com culinari, l’ou és un aliment valuós. L’ou de gallina es compon, en termes generals, d’un 58% de clara, un 21 % de rovell i un 11% de closca. Conté una equilibrada proporció d’hidrats de carboni, greixos, minerals i vitamines. També conté proteïnes, tant la clara com el rovell, una clara que és rica en aminoàcids.

El greix es troba en major proporció en el rovell, amb quantitats d’àcid oleic i linoleic, que són beneficiosos per a la salut. Quant al contingut de colesterol, queda concentrat fonamentalment en el rovell, però el seu contingut queda compensat per la presència positiva dels àcids greixosos poliinsaturats.

En relació amb les vitamines, tenen especial presència les del grup A, E i D. Especialment, cal remarca l’alta aportació de vitamina D, tan sols a la quantitat que conté el fetge de peix. Els ous també contenen carotens, uns potents antioxidants que tenen una missió important en el la bona salut ocular.

És tradicionalment estesa la creença que el més saludable és consumir un parell d’ous a la setmana, però diversos estudis de nutrició ampliarien aquesta xifra fins als quatre ous a la setmana.

Els ous també són una font important de minerals i destaca l’aportació de seleni, potassi i fòsfor, a més del zinc. Pel variat nombre i qualitat de nutrients, el consum d’ous és beneficiós en totes les etapes vitals i en diferents circumstàncies. Per exemple, en els esportistes les proteïnes d’alta qualitat dels ous resulten interessants en casos de desgast físic. Per la seva bona digestibilitat, el consum d’ous en persones d’edat avançada està plenament justificat i recomanat.

Per Redacció Tot Granollers / ACPG – Redacció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada