Gastronomia: La mandarina, una fruita amb alt contingut en fibra

Originària de l’Àsia, la mandarina la trobem en els nostres mercats des del mes de setembre al març. El component més abundant de la mandarina és l’aigua, com passa en altres fruites similars; però es diferencia en què la quantitat de sucres i de calories és inferior.

La quantitat en fibra de la mandarina és considerable, però cal dir que aquesta es troba, especialment, a la part blanca d’aquesta fruita, a la part superior dels grills i entre els mateixos. La fibra és un tipus especial de carbohidrat que afavoreix la neteja dels intestins, ajuda a disminuir l’absorció de greix i de colesterol i contribueix a mantenir els nivells de sucre a la sang. L’efecte saciant de la fibra també és un punt a favor de la mandarina com a fruita per menjar entre hores.

Destaca, també, de la mandarina, els índex de vitamina C, tot i que són menors que els de la taronja. Altres components són l’àcid fòlic i la provitamina A. També s’inclou en la seva composició minerals com el potassi i el magnesi i, en menor proporció, vitamines del grup B i d’altres minerals com el calci.

Per l’alt contingut en aigua, potassi i àcid cítric, la mandarina és una fruita amb alt efecte diürètic.

També és una fruita indicada per als esportistes, especialment pel contingut en potassi i en vitamina C. Menjant mandarines es reposten de manera fàcil els minerals i els líquids que es perden quan es fa una activitat física continuada.

Pel contrari, pel baix contingut en sodi i l’alt en potassi, la mandarina és, també, una fruita indicada per a aquelles persones que pateixen d’hipertensió.

Per Redacció Tot Granollers / ACPG – Redacció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *