Gallardo comparteix les noves accions del Pla estratègic de comerç amb els representants del sector

El ministre Gallardo reunit amb representants del sector comerç
El ministre Gallardo reunit amb representants del sector comerç (SFG)

El ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, va presentar ahir dilluns el Pla estratègic de comerç davant els representants del sector, destacant que es tracta d’un projecte que vol, fonamentalment, millorar la competitivitat, la innovació i la digitalització amb l’objectiu d’accedir a nous mercats i a nous clients. El secretari d’Estat d’Economia i Empresa, Èric Bartolomé, i el director d’Empresa, Comerç, Desenvolupament Industrial i Transport, Josep Pujol, també van participar-hi.

Gallardo va anunciar la creació de tres grups de treball, que penjaran del Consell Andorrà de la Competitivitat del Comerç (CACC), i que es posaran en marxa al novembre d’enguany. Es recorda que el CACC està format per representants dels ministeris de Presidència, Economia i Empresa; i de Territori i Habitatge; d’Andorra Turisme; d’Andorra Business; i de la Cambra de Comerç, Indústria i Servei; de la Confederació Empresarial Andorrana; i de l’Eix Comercial d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany i del The Shopping Mile.

El Consell és la plataforma, amb representació del sector i de l’Administració, per a avançar en les accions proposades al pla estratègic. Ara, amb una representació de tots els membres d’aquest, es creen els tres nous grups de treball: Excel·lència comercial, Observatori del comerç, i Andorra Shopping.

Entrant al detall, el ministre va explicar que el grup d’Andorra Shopping té la voluntat de millorar i potenciar l’experiència comercial, treballant propostes que concerneixen i involucren a aquest àmbit, com ara el reforç de la imatge del Principat com a destinació de compres amb una planificació específica a nivell digital i una planificació anual.

Pel que fa a l’Observatori del comerç, Jordi Gallardo va posar en relleu que es crea un nou espai d’anàlisi, coneixement i reflexió sobre el sector de la venda al detall del país. Així, els membres d’aquest grup hauran de recollir i avaluar la informació vinculada a les compres amb incidència en la gestió de les empreses d’Andorra. Finalment, el grup d’Excel·lència comercial treballarà la dinamització i l’atracció de noves marques comercials.

TOTES LES NOTÍCIES