El ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, va presentar ahir dilluns el Pla estratègic de comerç davant els representants del sector, destacant que es tracta d’un projecte que vol, fonamentalment, millorar la competitivitat, la innovació i la digitalització amb l’objectiu d’accedir a nous mercats i a nous clients. El secretari d’Estat d’Economia i Empresa, Èric Bartolomé, i el director d’Empresa, Comerç, Desenvolupament Industrial i Transport, Josep Pujol, també van participar-hi.
Gallardo va anunciar la creació de tres grups de treball, que penjaran del Consell Andorrà de la Competitivitat del Comerç (CACC), i que es posaran en marxa al novembre d’enguany. Es recorda que el CACC està format per representants dels ministeris de Presidència, Economia i Empresa; i de Territori i Habitatge; d’Andorra Turisme; d’Andorra Business; i de la Cambra de Comerç, Indústria i Servei; de la Confederació Empresarial Andorrana; i de l’Eix Comercial d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany i del The Shopping Mile.
El Consell és la plataforma, amb representació del sector i de l’Administració, per a avançar en les accions proposades al pla estratègic. Ara, amb una representació de tots els membres d’aquest, es creen els tres nous grups de treball: Excel·lència comercial, Observatori del comerç, i Andorra Shopping.
Entrant al detall, el ministre va explicar que el grup d’Andorra Shopping té la voluntat de millorar i potenciar l’experiència comercial, treballant propostes que concerneixen i involucren a aquest àmbit, com ara el reforç de la imatge del Principat com a destinació de compres amb una planificació específica a nivell digital i una planificació anual.
Pel que fa a l’Observatori del comerç, Jordi Gallardo va posar en relleu que es crea un nou espai d’anàlisi, coneixement i reflexió sobre el sector de la venda al detall del país. Així, els membres d’aquest grup hauran de recollir i avaluar la informació vinculada a les compres amb incidència en la gestió de les empreses d’Andorra. Finalment, el grup d’Excel·lència comercial treballarà la dinamització i l’atracció de noves marques comercials.