Les GSeries 2016 s’han iniciat aquest cap de setmana amb la disputa de les dues primeres curses de les sis que conformaran el calendari d’aquesta temporada. L’Automòbil Club d’Andorra aplica aquest any un format diferent en el seu campionat de velocitat sobre gel: tres dissabtes amb dues competicions completes per dia, una fórmula que ha complagut a tots i que ha obligat a una intensa activitat en el Circuit d’Andorra.

Va clarejar el dissabte en el Port d’Envalira amb unes molt baixes temperatures de -15º i un bonic mantell blanc, fruit de la copiosa nevada nocturna, però encara que la G1 va començar amb un lleuger retard per poder adequar degudament la pista, la veritat és que durant tot el matí les diferents mànigues es van desenvolupar sense més problemes, amb un magnífic traçat que va permetre alta intensitat a la pista.

G1: Els favorits, davant
En la G1, Nil Solans (Peugeot) i Carlos Ezpeleta (Ford) aconseguirien empatar després de les dues Sèries, la qual cosa demostrava una gran igualtat, amb Alex Arroyo (Citroën) i Fernando Monje (Mitsubishi) a continuació. Les dues Finals prometien emoció i en la B Alex Arroyo, que sortia des de la pole, no va donar opció a Jan Solans, José Roger i Ferran Monje, que es van classificar a continuació. En la Final A era on corria el guanyador i encara que Carlos Ezpeleta partia des de la pole, Nil Solans creuava el primer pas per meta com a capdavanter, mantenint aquesta posició sense aparents dificultats. Ezpeleta seria segon amb el motociclista Loris Capirossi tercer, per davant de Fernando Monje.

Després d’aquesta sèrie de mànigues, Solans, Ezpeleta i Arroyo conformaven el podi absolut de la G1, pilots que al costat de Fernando Monje, quart, presentaven clarament les seves candidatures al títol. A la tarda, amb un temps cada vegada més dur, amb torb, neu i molt fred, es disputava la G2.

G2: Nil Solans no dóna opció
No va trigar molt a comprovar-se que, condicions climatològiques apart, les accions a la pista no anaven a variar en excés a les del matí. Els germans Solans dominaven la Sèrie 1 per davant d’Ezpeleta, Monje jr i Arroyo jr, mentre que de nou Nil Solans s’imposava en la Sèrie 2, aquesta vegada davant Ezpeleta, Arroyo jr, el seu germà Jan i Monje jr. Tot estava vist per a sentència amb victòria final per als dos germans sabadellencs en les seves respectives mànigues, Jan per davant d’Ezpeleta, Monje Sr i els motoristes Tito Rabat i Pol Espargaró en la Final B, alhora que en la Final A s’imposava amb claredat Nil Solans a Loris Capirossi, Manel Guiral i Alex Arroyo, aquest amb problemes com també els va tenir un dels favorits, Fernando Monje, 6è.

Acabaven d’aquesta manera dues curses emocionants i disputades amb un Nil Solans per davant del campionat, seguit de Carlos Ezpeleta, Alex Arroyo, Jan Solans i Fernando Monje, un quintet de favorits que ja espera tornar a enfrontar-se en la propera prova doble de les GSeries 2016, que es disputarà el dissabte, 30 de gener: al matí la G3 i a la tarda la G4.

‘The Duelo’ amb sabor a Joves Pilots
Aquest any l’habitual mà a mà 1 contra 1 que defineix ‘The Duelo’ està reservat als Joves Pilots de l’Automòbil Club d’Andorra, que dirimiran la temporada hivernal amb enfrontaments en les GSeries. Els quatre Joves Pilots són aquesta temporada Jaume Jou i Ingrid Rossell, que han protagonitzat ‘The Duelo’ de la G1 quedant per aquest ordre encara que per escàs marge, i Marcel Besolí i Edgar Montellà, que van fer taules en el ‘The Duelo’ de la G2, en tots dos casos amb els espectaculars GSeries Prototype de PCR Sport. En tot cas, l’ACA no vol que la labor formativa que ha de significar aquest projecte quedi alterada per la necessitat que s’imposin els propis pilots de guanyar costi el que costi al seu rival, per la qual cosa s’ha decidit que encara que se celebrin els duels com estava previst, els resultats de cada prova no es repercutiran en una classificació final.

Classificació final de la G1
1-Nil Solans (Peugeot), 43 punts
2-Carlos Ezpeleta (Ford), 41 punts
3-Alex Arroyo (Citroën), 39 punts
4-Fernando Monje (Mitsubishi), 32 punts
5-José Roger (Citroën), 31 punts
6-Jan Solans (Peugeot), 28 punts
7-Ferran Monje (Mitsubishi), 23 punts
8-Loris Capirossi (Peugeot), 23 punts
9-Manel Guiral (Peugeot), 21 punts
10-José María Roger (Citroën), 16 punts
Etc. fins a 18 classificats
 
Classificació final de la G2
1-Nil Solans (Peugeot), 44 punts
2-Carlos Ezpeleta (Ford), 41 punts
3-Jan Solans (Peugeot), 34 punts
4-Alex Arroyo (Citroën), 32 punts
5-Ferran Monje (Mitsubishi), 29 punts
6-Fernando Monje (Mitsubishi), 27 punts
7-Loris Capirossi (Peugeot), 27 punts
8-Manel Arroyo (Citroën), 24 punts
9-Manel Guiral (Peugeot), 21 punts
10-Tito Rabat (Peugeot), 20 punts
Etc. fins a 17 classificats
 
Classificació provisional de les GSeries 2016
1-Nil Solans, 87 punts
2-Carlos Ezpeleta, 82 punts
3-Alex Arroyo, 71 punts
4-Jan Solans, 62 punts
5-Fernando Monje, 59 punts
6-Ferran Monje, 52 punts
7-Loris Capirossi, 50 punts
8-Manel Guiral, 42 punts
9-Manel Arroyo, 37 punts
10-José Roger, 33 punts

Text i foto: ACA

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada