França incrementa els mitjans humans i mecànics per millorar la treta de neu dels accessos a Andorra

La  Taula de gestió del trànsit ha celebrat aquest dimarts la reunió per planificar el dispositiu especial per a la temporada d’hivern. El cap de l’àrea de Mobilitat, Jaume Bonell, ha explicat que el dispositiu compta amb gairebé 200 persones coordinades, que activaran mesures per fer front a l’afluència de visitants pel pont de la Puríssima, les dues setmanes de Nadal i les onze setmanes d’hivern entre Reis i Setmana Santa. Pel que fa a la coordinació amb França, tot i que les millores en els corredors d’allaus no començaran fins a la primavera, Bonell ha destacat que les autoritats del país veí han incrementat els mitjans tant humans com mecànics per millorar la gestió de la treta de neu en les carreteres d’accés a Andorra.

Els equips de policia, serveis de circulació, protecció civil, bombers, SUM, Mobilitat i COEX han celebrat aquest dimarts una reunió de la Taula de gestió del trànsit per planificar el dispositiu especial per a la temporada d’hivern. L’objectiu és que tots ells estiguin ben coordinats per fer front a l’afluència de visitants i a les nevades, i que es pugui garantir la màxima fluïdesa a la xarxa de carreteres. En concret, el dispositiu s’activarà pel pont de la Puríssima, en què es preveu l’entrada de 157.000 vehicles; per les dues setmanes de Nadal (261.000 vehicles) i per les onze setmanes d’hivern entre Reis i Setmana Santa. Durant l’hivern passat, van entrar al Principat més d’1,7 milions de vehicles.

El cap de l’àrea de Mobilitat, Jaume Bonell, ha indicat que enguany s’espera un hivern una mica més fred que de costum i una mica més humit, tot i que s’haurà d’anar veient si les previsions s’acompleixen. Així, una de les novetats és que per primera vegada es comptarà amb “la forta implicació” de la ràdio i la televisió públiques a l’hora de difondre el missatge a la població en cas de nevades perquè puguin prendre mesures per equipar els seus vehicles o optar pel transport públic.

De fet, durant la campanya hivernal es posarà èmfasi en l’obligatorietat dels conductors del país de fer ús dels equipaments especials de l’1 de novembre al 15 de maig. Tot i que ja s’han posat algunes sancions per no conduir amb el vehicle equipat, Bonell considera que “hem de defugir una mica de les sancions i fer més pedagogia de país, informar la gent i deixar la part coercitiva per aquells que no vulguin rebre la informació”.

Per a aquest hivern no hi ha novetats en dues de les carreteres amb més risc de tancament a causa de la neu i el risc d’allaus. D’una banda l’accés a Arcalís, on ja s’han començat els treballs per instal·lar més paraallaus, però que no finalitzaran fins l’any vinent. I de l’altra, l’accés des de França, on les obres de millora dels corredors d’allaus de la RN20 no començaran fins al maig. Amb tot, Jaume Bonell ha avançat que la setmana passada es van fer les primeres reunions de contacte amb els equips francesos, i que han previst un dispositiu “força ambiciós”, ja que s’ha incrementat tant la dotació humana com mecànica, de manera que en cas de grans nevades es pugui gestionar amb les millors condicions.

La Taula de gestió de trànsit també ha identificat els principals punts conflictius de la xarxa viària i per als quals es posarà una atenció especial. A la Vall del Sud (CG1) s’hi troben la rotonda del PK0, la rotonda de la Margineda, el tram que travessa Sant Julià de Lòria, i la frontera hispanoandorrana. A la Vall d’Orient (CG2), els punts crítics són el tram que travessa Soldeu i Canillo, els aparcaments del Tarter, la rotonda del Funicamp, i la frontera francoandorrana. Finalment, a la Vall del Nord (CG3, CG4, i CG5) les zones conflictives són la rotonda de la Dama de Gel, la zona del Prat del Colat, el tram que travessa la Massana, i els carrers Valira i Unió.

A Andorra, el dispositiu especial per a cada període de màxima afluència de l’hivern mobilitzarà gairebé 200 persones i es compta amb un total de 45 màquines llevaneus, dividides en tres valls i amb una bona capacitat de resposta, sempre prioritzant les carreteres generals.

ANA

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.