goodnight

“Goodnight Mommy” és una pel·lícula inclement que porta com ferro roent el segell inconfusible de l’austríac Ulrich Seidl, aquí en tasques de producció. Aquest primer llargmetratge de la guionista habitual de Seidl, Veronika Franz, al costat de Severin Fiala, representa una nova immersió en el món repulsiu de la violència que sorgeix en nosaltres. La pel·lícula afegeix un nou esglaó en la brutal i immisericorde dissecció del gènere humà de la mà d’aquests austríacs que semblen resseguir també les petjades del compatriota Michael Haneke.

Un conte de terror ambientat en una freda i estilitzada casa aïllada de la pacífica praderia austríaca protagonitzat per dos bessons inseparables que no desconfien de la identitat de la seva mare després que aquesta s’hagi sotmès a una operació de cirurgia estètica en el rostre. La premissa brillant d’una mare desfigurada que es comporta d’una manera estranya i que els fills no reconeixen, desemboca en un autèntic malson. Els recels dels germans davant d’una possible usurpadora serveix per engegar la folla maquinària de la crueltat i la vexació infantil.

Tot i que la pel·lícula podria semblar que es treu un as marcat de la mànega que dóna un nou sentit al relat, el cert és que els dos realitzadors ensenyen fugisserament i elegantment les cartes per subratllar tota la ambigüitat i inquietud en aquest pervers i macabre conte infantil.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada