Festival de Cannes: El cinema asiàtic no es replega

cannes

Un habitual del certamen com és el xinès Jia Zhang-ke no podia faltar a la cita i després de l’extraordinària cinta projectada a Cannes l’any 2013 “Touch of sin” exhibirà ara “Shan He Gu Ren/Mountains may depart” en clau de melodrama social per reflectir els anhels i aspiracions d’una dona i els seus dos pretendents en un període que comprèn la darrera dècada d’una Xina en transformació.

El realitzador taiwanès Hou Hsiao Hsien, un vell conegut del certamen francès, sorprèn enguany especialment al passar-se al gènere d’arts marcials amb un film ambientat a la Xina del segle novè amb tirans, espadatxins, revoltes i justícia social en la superproducció asiàtica “Nie Yinniang/The assassin”.

El japonès Hirokazu Kore-Eda segueix insistint en els seus melodrames minimalistes i carregats de sensibilitat tal com recordem a “De tal padre, tal hijo”, reconeguda amb el Premi del Jurat en l’edició del festival de 2013. A “Umimache diary” ens explicarà ara a mitja veu la relació de tres germanes establertes a Kamakura que acudeixen a l’enterrament del pare, que les havia abandonat quinze anys enrere, i allà descobreixen una germaneta desconeguda de 13 anys.