Fer exercici de forma regular proporciona molts beneficis per a la salut, ja que disminueix el risc de tenir una malaltia del cor, pressió elevada, osteoporosi, diabetis i obesitat; ajuda a mantenir el pes; manté les articulacions, els tendons i els lligaments flexibles; a més, augmenta la força i l’energia; redueix alguns dels efectes de l’envelliment i ajuda a alleugerir l’estrès i l’ansietat.

Per això és molt recomanable que intenteu que l’exercici físic formi part de la vostra vida quotidiana, per exemple, fent coses tan senzilles com acompanyar els vostres fills caminant a l’escola; anar a la feina a peu; baixar-vos del transport públic unes parades abans del destí i caminar la resta del trajecte; pujar i baixar escales; jugar amb els nens una estona cada dia; fer les tasques domèstiques amb energia; netejar el cotxe a mà; passejar diàriament; treure el gos a passejar a pas lleuger; visitar museus o zones d’interès…

Els exercicis aeròbics també han de formar part de la rutina d’exercicis habitual, perquè mouen grups de músculs grans i cremen el greix, a més, enforteixen els pulmons i el cor. Els més recomanables són els esports de raqueta, el ciclisme, ballar, córrer, caminar, nedar, saltar a la corda i remar. 

L’exercici ha de durar entre 20 i 30 minuts i s’ha de practicar de 3 a 5 dies a la setmana.

Per Redacció / AMIC

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada