Fas esport i no aconsegueixes perdre pes?

Dona pujant en una bàscula
Control de pes en una bàscula (Istock.com)

Si ja fa temps que compleixes en el gimnàs i amb la dieta, però no notes resultats, pot haver-hi una causa amb solució darrere d’aquesta situació. Què es podria estar interposant entre la pèrdua de pes i tu?

No fas una dieta adequada. Per a aprimar-se sempre ha d’haver-hi un dèficit calòric: que la quantitat que gastes sigui major que el que ingereixes. No obstant això, també influeix el tipus de dieta que se segueix. És important que se centri en grasses saludables, carbohidrats complexos i integrals i proteïnes d’alta qualitat. La proteïna i la fibra poden ser grans aliats per a perdre pes, ja que augmenten la sacietat.

No dorms bé. La falta de son de qualitat podria dificultar el progrés de la perduda de pes.

No entrenes correctament. L’entrenament és un punt clau per a aprimar i no val amb fer el mínim possible sinó que cal entrenar fent el mínim necessari perquè sigui efectiu. No oblidis de fer un bon aixecament de pesos, pel fet que pot ajudar-te a mantenir la teva massa muscular, i exercici cardiovascular, molt eficaç a l’hora de cremar greix corporal i greix visceral.

Consumeixes alcohol i refrescos. Aporten una quantitat molt elevada de calories buides molt elevades. Substitueix tots dos líquids per aigua.

Tens alguna patologia mèdica. Existeixen algunes afeccions mèdiques que poden impulsar l’augment de pes o fer que sigui molt més difícil perdre’l.

Per trendenciashombre.com / AMIC – Tot Sant Cugat 

TOTES LES NOTÍCIES