El cap financer de Facebook, David Wehner, ha anunciat aquest dimecres que la xarxa social traurà aquest any una eina que permetrà als internautes esborrar parcialment el seu historial de navegació, tot i que pugui suposar una amenaça per al seu model de negoci. La companyia que dirigeix ​​Mark Zuckerberg intentarà així donar resposta a les crítiques que rep per la seva gestió de les dades personals i la manca de privacitat a la plataforma, especialment després del cas de la consultora Cambridge Analytica de l’any passat.

Just després de l’escàndol generat al revelar-se que aquesta empresa va utilitzar una aplicació per recopilar milions de dades d’internautes de la plataforma sense el seu consentiment amb fins polítics, va ser el mateix Zuckerberg qui ja va prometre una eina per donar més control als usuaris. La decisió podria tenir conseqüències negatives per a Facebook, ja que el seu negoci consisteix precisament en la venda d’espais publicitaris “al detall”, és a dir, ajustats a les preferències de cada persona, en base a l’historial de navegació i activitats de cada usuari. “En línies generals, això ens dificultarà la tasca de dirigir-nos a cada persona d’una manera tan efectiva com anteriorment”, ha admès el màxim responsable de les finances de la companyia en un acte a San Francisco.

La futura eina no permetrà eliminar per complet els historials, sinó que donarà accés a l’usuari a la visualització de les dades sobre la seva persona compilats per Facebook mitjançant aplicacions terceres i altres pàgines webs, i serà aquest el que els pugui eliminar si així ho desitja. La xarxa social aconsegueix informació detallada sobre cada persona mitjançant eines d’anàlisi i de “rastreig”, el que li permet elaborar perfils detallats sobre les activitats en línia de cada individu tant dins com fora de Facebook.

Són les dades que mostren, per exemple, si l’usuari ha accedit o no a un enllaç a través de Facebook, quines pàgines ha visitat dins d’aquest enllaç o quant de temps ha passat en elles. Malgrat seguir creixent a tot el món (especialment en els països en desenvolupament) i estar aconseguint beneficis multimilionaris, la companyia de Menlo Park (Califòrnia, EUA) travessa una profunda crisi d’imatge relativa a la seva gestió de la privacitat i de la seguretat de les dades.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada