Facebook comença a definir la seva política d’ingressos.

S’ha acabat la gratuïtat per a tot, la firma creada per Mark Zuckerberg no vol viure només de la publicitat i per aquest motiu ha començat amb un nou model de ganàncies que de moment està provant a la Gran Bretanya i que des de fa poc funciona als Estats Units.

La xarxa social començarà a cobrar al voltant de 10 lliures si els usuaris volen enviar missatges privats a persones famoses o persones que queden fora del seu cercle d’amistats cibernètiques. Cada famós tindrà un preu en funció dels seguidors que tingui en la xarxa.

Encara que és possible obrir un compte a partir dels 14 anys com en el cas espanyol, el servei i per tant la possibilitat, només estarà disponible a majors de 18 anys que puguin associar el seu compte a una targeta de crèdit.

Malgrat que la pàgina web pretengui fer creure al seu enorme públic que això no és així, s’acaba per tant el model de Facebook en què tot era gratuït.

Molts han estat els crítics amb aquest sistema de Facebook que crea una mena de condició freemium a la qual poden seguir altres eines que ara són gratuïtes. És criticable Facebook per convertir els seus productes estrella al format de pagament? Tal com diuen molts, la major xarxa social del planeta és una empresa privada que pot fer i desfer al seu antull. O potser és més que una empresa privada? Facebook és una xarxa social que hauria de ser col·lectiva en mans privades.
Per Tecnonews / ACPG – Redacció

2 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada