Facebook és incapaç de realitzar un verificat efectiu

logotip de facebook
Facebook no verifica correctament les notícies falses del covid

Controlar la informació enganyosa que apareix en les xarxes socials és un dels majors reptes que tenen empreses com Facebook. Ja a principis de març l’empresa de Mark Zuckerberg va posar en marxa una sèrie de mesures per a evitar la distribució d’anuncis que continguessin informació falsa sobre el coronavirus. Aquest canvi en les polítiques d’ús de la plataforma social es va fer conjuntament amb l’Organització Mundial de la Salut, amb el Centre de Control de Malalties dels Estats Units i amb Unicef.

Semblava una bona solució davant el creixent nombre d’informacions enganyoses que circulen aquests dies, no obstant això, l’organització de consumidors dels Estats Units, Consumer Reports, ha denunciat que, en almenys set casos, un perfil fals va publicar informació que en res ajuda a contenir el pànic i la desinformació social.

Segons Consumer Reports, el tipus d’informació que Facebook va publicar sense verificar afirmava, per exemple, que els menors de 30 anys estaven fora de perill de contagiar-se del coronavirus i podrien fer vida normal.

La pròpia xarxa social explica que el sistema de verificació dels anuncis està integrat per eines automatitzades en primera instància. Posteriorment són persones els qui revisen de manera manual els anuncis que han passat el primer tall.

El problema es troba en aquest segon “pas”. El confinament ha fet que moltes persones hagin de treballar des de casa. Al mateix temps moltes persones que es dediquen a aquesta tasca no treballen directament per a l’empresa o són autònoms i han estat acomiadats.

En definitiva, el sistema de verificació ha fallat per les condicions precàries en les quals es troba treballant el personal que es dedica a aquesta tasca.

Per Tecnonews

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.