Facebook crea eines per al benestar dels seus usuaris

Certament Facebook és la xarxa social amb un major nombre d’usuaris: més de 2.000 milions. Tampoc hi ha cap dubte sobre l’ús que aquests mateixos milions d’usuaris fan de la xarxa.

El nombre d’usuaris no sempre es correspon amb la participació a Facebook. És per aquest motiu que la xarxa social creada per Mark Zuckerberg ha determinat que el benestar dels internautes està determinat per la participació en la configuració de continguts.

És per tot això que Facebook està desenvolupant eines que personalitzen encara més el contingut en funció de la preferència personal dels internautes.

Així ho ha explicat David Ginsberg, vicepresident d’investigació de l’empresa, en declaracions per Portaltic. “L’avaluació de la gent sobre les seves pròpies vides i sentiments, la qual inclou satisfacció, emocions positives i negatives” són alguns dels aspectes que tenen en compte des de Facebook per intentar oferir una experiència de benestar a la xarxa social.

Així mateix, segons Ginsberg l’ús fluid i participatiu produeix experiències positives mentre que un consum passiu dels continguts, és a dir com a mer espectador no sempre es tradueix com una experiència positiva.

Les eines que aprofundeixen en aquesta idea són algunes de les modificacions introduïdes per Facebook recentment. Es refereix als desenvolupaments que permeten als usuaris saber quant temps han invertit en la xarxa social i les eines que ajuden a limitar l’ús de certes aplicacions.

També són fruit d’aquesta reflexió eines com “Veure primer” per indicar aquelles publicacions més interessants que volem que tinguin prioritat sobre la resta, “Amaga” per deixar de veure algunes publicacions, “Deixa de seguir” o “Silenci” que permet bloquejar certes paraules clau.

Amb tot, altres estudis com el que reprodueix un article d’Axel Marazzi a la Revista amfíbia, assenyalen que des de Facebook es treballa en una línia molt diferent: l’objectiu no és el benestar dels usuaris, sinó l’addicció dels internautes a les xarxes socials.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada