Facebook copia Change.org


Facebook es troba en un procés de rentar la seva reputació. Els pecats de la xarxa social són contundents: escàndols de privacitat, escàndols laborals en les seves oficines de Barcelona, opacitat en els seus procediments de control de la informació, etc. És per aquest motiu que l’última gran iniciativa de la xarxa social entronca amb els temps en els quals vivim.

Segons el portal Techcrunch, Facebook ha anunciat una nova eina anomenada Community Actions que permet als usuaris fer peticions als seus representants públics. L’eina funciona d’una manera semblant a Change.org, ja que permet crear pàgines amb problemàtiques o amb algun tipus de petició. Només fa falta pujar el títol, la descripció i la imatge de la petició i la resta d’usuaris podran adherir-se a ella amb la finalitat de pressionar als ens públics perquè facin canvis. Com més persones se sumin a la iniciativa convertint-la en viral, major impacte tindrà la petició i d’aquesta manera s’aconseguirà un canvi.

Es tracta d’una eina que a priori pot semblar positiva, malgrat això, no és or tot el que rellueix. Existeixen mecanismes perquè la ciutadania pugui expressar les seves queixes que desgraciadament són avui dia desconegudes. Hauríem d’usar-les més perquè, a diferència de l’eina de Facebook, aquests mecanismes tenen una implicació jurídica real. Iniciatives com la de la xarxa social fan creure als ciutadans que les institucions no funcionen quan això no és així.

I més enllà d’això, la pregunta és si Facebook inclourà alguna vegada una pàgina similar per a peticions cap a la pròpia xarxa social i si faria alguna cosa amb aquestes peticions.

TOTES LES NOTÍCIES