Èxit del primer Congrés Interpirinenc de Mitjans de Proximitat, amb 180 participants

El Congrés Interpirinenc de Mitjans de Proximitat ha tancat amb èxit la seva primera edició, celebrada des de dijous a la tarda a la sala de Sant Domènec de la Seu d’Urgell. A la trobada hi han participat 180 professionals d’aquest sector, xifra que representa més del doble del que preveia inicialment l’organització.

Des de l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC) han destacat l’ampli ventall de perfils vinculats a l’àmbit comunicació que han assistit a l’esdeveniment i han valorat positivament el contingut que s’ha tractat en les diferents ponències. En aquest sentit, veuen amb bons ulls el model de subvencions del País Basc, el qual destina ajuts per a finançar una part dels costos de producció d’aquest tipus d’empreses.

El president de l’AMIC, Ramon Grau, creu que s’han de tenir en compte d’altres factors, a banda del de l’audiència, a l’hora d’atorgar subvencions. Tot i que ha reconegut que a Catalunya hi ha un gran nombre de mitjans de comunicació, veu interessant que els ajuts es calculin en funció dels “costos estructurals” de les empreses, ja que en el cas del País Basc els recursos públics serveixen per pagar un 30% dels seus costos de producció.

Grau s’ha mostrat satisfet per com s’ha desenvolupat el Congrés Interpirinenc de Mitjans de Proximitat, tenint en compte l’elevada assistència que s’ha registrat de persones provinents de diferents punts del Pirineu, ja sigui de Catalunya, Aragó, Navarra, el País Basc, Catalunya del Nord, Andorra i l’Arieja, entre d’altres. A més, ha destacat la qualitat de les ponències, que han versat sobre els eixos temàtics del model de negoci, la tecnologia i la creació de comunitats.

Davant l’èxit que ha tingut la trobada, l’organització es planteja dur a terme una segona edició en un futur. A banda de les presentacions, el congrés tenia com a objectiu fomentar un espai d’intercanvi d’experiències entre els professionals de la comunicació que han assistit. D’entre els temes que s’han posat sobre la taula, hi ha el de les mètriques per als mitjans de comunicació i per a la creació de comunitats de lectors, la presència de les dones als mitjans, la intel·ligència artificial en la gestió de les xarxes socials o la relació entre comunicació i comerç.

El Congrés ha estat un projecte desenvolupat en xarxa, que ha impulsat l’AMIC amb la participació de les associacions basques HEKIMEN i TOKIKOM i de professors d’universitats.

TOTES LES NOTÍCIES