Més de 150 empresaris han participat aquest dijous al workshop ‘Buy Catalunya’, que s’ha celebrat durant tot el dia a la Seu d’Urgell i ha comptat amb la participació de 80 touroperadors internacionals i 150 empreses catalanes, 11 de les quals, de l’Alt Urgell. En total, s’han dut a terme 1.400 entrevistes per promocionar i vendre a l’exterior l’oferta turística catalana de natura, aventura, de muntanya i rural.

El director de l’Agència Catalana, Xavier Espasa, s’ha mostrat satisfet dels resultats de la trobada i ha destacat l’oportunitat de donar a conèixer una part de Catalunya “que té moltes coses a oferir arreu del món”.

Per la seva banda, el president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, ha posat en relleu la importància de la intermediació en la contractació de productes turístics i ha lloat el fet que aquesta trobada es faci per primer cop a l’Alt Urgell, fora de Barcelona.

L’alcalde de la Seu, Albert Batalla, ha destacat també la importància que els touroperadors internacionals hagin pogut conèixer i descobrir l’oferta turística dels Pirineus i de l’interior de Catalunya i, en concret, de l’Alt Urgell. “Això pot generar més dinamisme econòmic i nous clients i això sempre és bo”, ha dit.

Visites pel conjunt del territori

Abans de la celebració d’aquesta jornada els operadors turístics, dividits en diversos grups, han participat aquesta setmana en diferents viatges de familiarització del territori per conèixer alguns dels paisatges més emblemàtics de l’interior i la muntanya de Catalunya.

Pel que fa al Pirineu i les Terres de Lleida, els touroperadors internacionals han pogut practicar diverses activitats de turisme actiu i esports d’aventura a les comarques de la Noguera i el Pallars Sobirà i han visitat el congost de Mont-rebei, a la serra del Montsec; el monestir de les Avellanes i el Parc Astronòmic del Montsec. Un altre grup ha tingut ocasió de visitar les esglésies romàniques de la Vall de Boí, ha fet un recorregut pel Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici i finalment ha visitat la Val d’Aran i ha practicat activitats de turisme actiu al Parc Olímpic del Segre, a l’Alt Urgell.

Oportunitats

Els participants de l’Alt Urgell han venut els seus productes a més de tretze mercats diferents: Espanya, França, Benelux, Alemanya, Suïssa, Àustria, Itàlia, el Països Nòrdics, Rússia, el Regne Unit, els EUA, el Brasil i Israel. Un dels empresaris de la zona, Gabi Gómez, de Cal Miquel d’Anserall, s’ha mostrat convençut de les oportunitats que s’han obert cara a la contractació a l’exterior, tenint en compte que cal buscar nous mercats per superar la situació de crisi actual.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada