exercici

Durant la tercera edat, que comença al voltant dels 60-65 anys, es produeix una sèrie de canvis físics degut al desgast de les cèl·lules, així com canvis emocionals degut a la pèrdua d’éssers estimats i, fins i tot, es perd poder adquisitiu a conseqüència de la disminució d’ingressos.

Per poder adaptar-se a aquests canvis cal molta voluntat i posar en pràctica certs hàbits que potser fins ara passaven a un segon pla.Per exemple, és important fer activitat física per tenir una vida més saludable i alimentar-se de manera adequada. Per fer exercici es pot anar al gimnàs o, simplement, fer passejades de 40 minuts, passejar amb bicicleta, fer natació, arreglar l’hort o el jardí, etc.

En general, moure’s per millorar la circulació sanguínia i la salut cardiovascular, i així evitar riscos coronaris. A més, l’exercici físic enforteix el ossos, cosa molt beneficiosa sobretot en la vellesa per combatre problemes d’osteoporosi o el trencament dels ossos. Sobretot les dones, després de la menopausa poden prevenir la osteoporosi mitjançant la pràctica d’esport.

Per Redacció / Tot Sant Cugat

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada