Fugir del sedentarisme, portar una dieta sana i fer exercici, és la millor manera d’evitar l’artrosi. Entre els exercicis més destacats hi ha el ioga, l’spinning i els estiraments. Tots ells sempre amb una visita prèvia al metge per portar a terme una avaluació i saber l’estat de forma del qual es parteix.

Amb el ioga es millora la salut ja que aporta beneficis físics i mentals. Enforteix i tonifica el cos, aportant-li resistència i mantenint-lo flexible, a la vegada que el to muscular i la flexibilitat s’equilibren ajudant a mantenir la columna dreta.

Per altra banda, i en major grau d’intensitat, hi ha l’spinning, que proporciona un augment en la despesa calòrica i pal·lia els dolors i molèsties provocats per l’artrosi. Enforteix la musculatura de les cames reduint molts dolors i augmenta la condició física considerablement.

Gràcies al treball muscular, els ossos augmenten la seva duresa que, afegit a l’increment de massa muscular, fa que en conjunt es tracti d’una estructura molt més resistent.

Quant als exercicis d’estirament, són una activitat física de baixa intensitat, que ajuda a relaxar el cos. Es recomana realitzar una rutina d’estirament diària, que ha d’anar acompanyada per un estil de vida més actiu.

Font: www.consejosfitness.com

Per Redacció / AMIC – Tot Sant Cugat

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada