Excel·lent actuació dels pilots de l’ACA a la Pujada a Alp 2018

La VIII Pujada a Alp 2500, prova vàlida per als Campionats d’Espanya (CEM) i de Catalunya (CCM) de Muntanya, es va completar amb varis dels pilots representants de l’Automòbil Club d’Andorra (ACA) en posicions de podi.

Gerard de la Casa (Subaru Impreza) va ser el gran dominador de la categoria Turismes. Va ocupar la primera posició destacada en la classificació final dels campionats esmentats i, a més, va marcar el millor crono absolut entre els inscrits al CCM.
També entre els Turismes del CCM, cal destacar la meritòria quarta posició d’Ingrid Rosell de la Casa, en una temporada en la qual per motius professionals no ha pogut seguir amb regularitat cap dels campionats.

Entre els participants de la categoria CM, Edgar Montellà (Speed Car) va ocupar la tercera posició del CEM, mentre que va ser el guanyador de la categoria en el campionat regional. També entre els CM, Ramon Plaus (Speed Car), que aquesta vegada solament es va inscriure en el certamen català, es va classificar en la segona posició.
Felipe Brandao (Speed Car GT) segueix progressant a força de millorar les prestacions de la seva mecànica mentre que Delfín Marcos en la seva segona prova al volant del Speed Car es va marcar com a objectiu fer un pas més en el coneixement de la seva nova mecànica.

A Alp, la creu va ser per al veterà Claude Darne al volant del seu històric Formula Martini. Solament va poder completar la mànega d’entrenaments del dissabte (dia 14). En la carrera de la mateixa jornada no va poder arribar a la meta, així ens ho va explicar: Després d’una zona ràpida de la part inicial del traçat, en intentar reduir a segona velocitat, aquesta no va voler entrar i vaig tocar amb la tanca de protecció. Aquí es va acabar el cap de setmana de competició per a mi.

Joan Vinyes també va formar part de la representació de l’ACA a la pujada gironina. Joan va participar en les pujades reservades als legend, sense cronòmetres en marxa, però que van fer gaudir de valent a tots els presents, segons Joan: Segur que els aficionats s’ho han passat bé, però nosaltres, almenys jo en particular, hem gaudit molt. Al BMW 528 li falta una mica de “canya” però la veritat és que sona de meravella. Ha estat un cap de setmana fantàstic.
Cal afegir que amb aquesta mecànica, el pare de Joan va quedar campió d’Espanya de Muntanya de Grup A a principis dels anys 80.

Els organitzadors de la prova, Cerdanya Racing, van preparar amb detall l’escenari habitual de la pujada entre els punts quilomètrics 18,400 i 12,400 de la carretera GI-400 que uneix la localitat d’Alp amb l’estació d’esquí de la Masella. Un total de 6 km que els equips inscrits havien de superar cinc vegades (dues d’entrenaments oficials i tres de carrera). La suma dels dos millors cronos de cadascun d’ells, era el temps que servia per establir les diferents classificacions.

Molta calor van haver de suportar els equips que van competir en la prova que es disputa a la comarca de la Cerdanya. Els aficionats, presents en gran nombre al llarg de la pujada, van haver de buscar les zones de bosc per evitar el fort sol.

Categoria Turismes.
S’esperava amb interès el duel entre el líder provisional del CEM 2018, Gerard de la Casa, i el campió 2017 de la categoria, José A. Aznar. En aquesta ocasió  l’avantatge sempre va estar de part del pilot andorrà que va protagonitzar un cap de setmana espectacular.
En la primera pujada de carrera va parar el crono en 3’10”403 que al final va ser el millor registre d’un turisme després de disputades les tres pujades de carrera, va ser l’únic turisme a baixar dels 3’11”. D’aquesta manera va aconseguir el seu tercer triomf de la temporada i, en conseqüència, fer un pas molt important cap a la consecucíon del títol de campió d’Espanya.

Gerard de la Casa feia aquest comentari en finalitzar el meeting: Estic molt satisfet dels resultats que hem aconseguit a Alp. Hem hagut de prendre decisions arriscades durant la setmana (canvi de motor) a més ens han fet córrer molt, és cert que sempre hem estat per davant, però les diferències mai han estat suficients al nostre favor per relaxar-nos una mica. Tot ha valgut la pena, hem de seguir en la mateixa línia per lluitar pels dos campionats en els quals estem ficats.

Per la seva banda, Ingrid Rosell segueix recuperant la confiança a força de competir amb més assiduïtat: Estar en el top10 entre els millors del CEM i fregar el podi del CCM, és un bon resultat. Durant el cap de setmana tot ha anat molt bé tot i que hem tingut algun petit esglai que, és evident, forma part de les carreres. No tinc decidit que podré fer durant la segona part de la temporada, la meva intenció és seguir competint i sobretot millorar en el que sigui possible.

Categoria CM.
Ramón Plaus i Edgar Montellà tenien objectius ben diferents a la seva arribada a la localitat gironina. El primer que segueix ferm al capdavant dels CM promoció del català solament es va inscriure en la prova del CCM i es va mostrar molt conservador de cara a aquesta prova. Per la seva banda, el Jove Pilot de l’Automòbil Club, tenia en ment als rivals del CEM i el rendiment del motor del seu Speed Car que estrenava en aquesta carrera.

Ramón Plaus va complir rigorosament l’estratègia prevista: En aquesta ocasió m’he inscrit solament al català i el meu objectiu és acabar en la segona posició de la classificació per darrere de Montellà. No tinc intenció de posar rodes noves ni variar la posada a punt que li he fet al Speed Car.

Edgar Montellà malgrat els problemes de mecànica el dissabte a la tarda també va estar en tot moment en les posicions que havia previst: Hem guanyat en els CM Promoció del català i en quant al CEM, els pilots bascos, Ordoki i Flores, estan un pas per davant. No obstant això hem superat a pilots amb els quals durant la temporada estem tenint lluites molt boniques, és el cas del canari Javier Rodríguez i de Christian Broberg.
Malgrat estar satisfet en general, no podia dissimular la seva contrarietat per no haver aconseguit el millor temps absolut del CCM: Gerard ha estat espectacular, sens dubte el seu crono és excel·lent, ens ha superat en més de 3”… Cal millorar per llimar diferències respecte als qui ens han superat.

Felipe Brandao va millorar de manera clara els seus cronos, així ens explicava els motius: A part de fer test i rodar per conèixer a fons les reaccions de la mecànica també és més que necessari millorar les prestacions del vehicle. De moment he canviat les suspensions i això té conseqüències directes en els cronos. De vegades penso que és millor comprar un vehicle nou però … de moment seguirem millorant el que tenim dins de les meves possibilitats. De moment estic satisfet de com evoluciona tot.

Delfín Marcos també es mostrava satisfet de com ha transcorregut el cap de setmana, així ens ho va dir: M’ho he passat molt bé i no he trencat res. De moment és el que pretenc en aquestes primeres carreres amb el Speed Car.

Una vegada acabada la cita d’Alp, els equips que segueixen el Campionat d’Espanya tenen solament un mes de vacances, la Pujada a Chantada (Lugo) es correrà els dies 18 i 19 d’Agost. Pels del certamen català, el període vacacional s’allargarà fins a mitjans de setembre (dies 22 i 23) que serà quan es disputarà la Pujada al Farell.

 

Text i Foto: Fotoesport

TOTES LES NOTÍCIES