Evitar la deshidratació

Quan es fa exercici es produeix una pèrdua d’aigua corporal, però aquesta deshidratació es pot reduir o, fins i tot, prevenir, si es pren una quantitat suficient de begudes. Com, per exemple, begudes isotòniques, que, a més de líquids, aporten electròlits i hidrats de carboni.

La regularitat amb què cal hidratar-se depèn de la intensitat i la durada de l’exercici, del clima, i del pes de la persona.

Si feu esport durant un període de temps curt a una intensitat baixa, podeu veure simplement aigua. En canvi, si feu exercici durant uns 30 o 40 minuts, és millor prendre begudes isotòniques perquè ajuden a reduir la sensació d’esforç i això afavoreix continuar fent exercici.

Està comprovat que es rendeix menys físicament quan la deshidratació supera entre l’1% i el 3% del pes corporal. Així, si es fa exercici durant una gran estona en condicions de calor, amb una deshidratació que equival a un 1% del pes corporal, s’eleva la temperatura corporal, degut a una menor sudoració i a una reducció del fluix sanguini cutani. I, si la deshidratació equival a un 2% disminueix tant el rendiment físic com mental.

Per Redacció / AMIC – Tot Sant Cugat

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.