Com tothom ho suposava, la guerra que lliuren els governs de la mà dels editors de notícies contra els grans cercadors i sobretot amb Google, continua oberta.

En recents declaracions, el ministre d’Indústria, Energia i Turisme afirmava que la millor solució per acabar amb les pulles entre tots dos, seria evidentment la d’establir un impost perquè les plataformes de la xarxa utilitzen les notícies dels mitjans tradicionals.

Es pretén a més arribar a un acord similar als que s’han produït a França o es planteja a Alemanya.

Tal com va succeir en el país veí, el ministre vol que Google i els agregadors de continguts arribin a un acord pel qual els segons paguin una quantitat perquè els editors puguin adaptar-se al món digital. En el cas francès, després que el president Hollande amenacés Google amb imposar una taxa obligatòria perquè operés a França, finalment s’ha establert que la quantitat per a la reconversió al sector de la NNTT serà de 60 milions d’euros.

Es tracta doncs, d’una quantitat que avui ens sembla elevada però que denota l’interès que té Google per poder operar a plaer. 60 milions és el preu pel qual els editors francesos han venut la seva ànima. Segurament a Espanya, pel menor pes de la seva economia, aquesta quantitat es veurà reduïda uns pocs milions.

Més valdria que Google i totes les pàgines web paguessin un impost en comptes de que siguin mestresses i senyores de la vida en línia.
Per Tecnonews / ACPG – Redacció

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada