Joan Vinyes-Jordi Mercader (Suzuki Swift R+ N5) van aconseguir el triomf en la categoria N5, però en aquesta ocasió arrodonit amb la presència en el 3r esglaó del podi absolut en una prova, 56 Ral·li Princesa d’Astúries, vàlida per al FIA Iberian Ral·li Trophy (FIA ERT) i els Campionats d’Espanya (CERA) i Astúries de ral·lis d’asfalt.
La lluita entre el Swift R+ de Vinyes-Mercader i el VW Polo d’Ordoñez-García, va centrar l’atenció de tots els afeccionats, i seguidors en general, durant els últims compassos del ral·li asturià. Mancant l’especial final, el triomf de la categoria N5 va caure del costat del Suzuki.

A principi de setmana (dimarts dia 10), Oviedo va rebre als participants amb la sensació que l’estiu havia arribat a la seva fi. Els equips van començar els reconeixements amb pluja i ambient fred encara que, també és cert, que les previsions per a les jornades del ral·li eren de temps sec i assolellat.
Aquesta previsió es va complir, a excepció del shakedown i en algunes zones humides en els trams inicials de la 2a etapa. En la resta del recorregut  l’asfalt es va mantenir sec.

Shakedown – Qualificació (Ribera de Arriba, 3 km):
La dupla de l’equip Suzuki Motor Ibèrica va completar el reconeixement de les especials sense problemes dignes d’esment. Van ser dos dies en què van poder contrastar el que s’imaginaven, és a dir un escenari global conegut però amb cronometrades que no s’assemblava en res, sobretot les de la segona etapa, a les disputades recentment. Precisament, sobre aquestes especials renovades, Joan ens feia el següent comentari: Poder fer només dues passades per especial em sembla una mica just, sobretot en les noves.
Cal esmentar que el Ral·li de l’Automòbil Club d’Astúries és vàlid, a part del CERA i del Campionat d’Astúries, per al FIA ERT (FIA Iberian Ral·li Trophy), sent el reglament d’aquest campionat el que regeix en el ral·li asturià.

El test previ a l’inici del ral·li (shakedown), es va disputar plovisquejant i amb el traçat de l’especial parcialment mullat. En aquestes condicions, l’especial de Ribera de Arriba (molt ràpida) no era l’escenari idoni per a fer segons que proves.
Vinyes-Mercader van completar tres pujades de test i en la de qualificació (TCC) van marcar un temps de 1’34”915, a una mitjana de 112 km/h. Va aconseguir el 6è millor registre entre els 10 pilots prioritaris que van disputar el TCC. En l’elecció de l’ordre de sortida, Joan va triar la 6a posició.
Una vegada finalitzada la fase prèvia de l’inici del ral·li, Vinyes transmetia confiança: El shake estava delicat, el plugim que no ha deixat de caure ha deixat l’asfalt delicat, no era qüestió d’arriscar. Dins de no res (1 hora) comença la competició de debò, o sigui qualsevol contratemps hauria posat en perill l’inici normal de la prova.

1a Etapa. Morcín (14,16 km) i Llanera (15,89 km) i l’especial espectacle Oviedo (2,13 km):
El desenvolupament d’aquesta etapa inicial va ser favorable per als interessos de Vinyes-Mercader. Es van situar líders de la categoria N5 després del primer pas per Morcín i no van deixar aquesta posició de privilegi durant tota la jornada.
Van ser els més ràpids en el primer pas per Morcín i les dues passades per Llanera, acabant aquesta primera etapa amb 23”300 d’avantatge respecte a l’equip local Ordoñez-García (WV Polo N5), que durant aquest primer dia de competició va ser l’enemic a batre. A més, Vinyes-Mercader, estava situat en la quarta posició de la classificació absoluta
Després d’entrar el Suzuki Swift R+ al parc tancat de final d’etapa, Vinyes ens feia aquesta valoració de la jornada: Crec que hem fet una etapa molt bona, hem superat sense conseqüències un lleuger toc en la roda posterior dreta (2a passada per Morcín), i hem distanciat als rivals directes, A més continuava comentant: Malgrat tot ens queda el més complicat, amb l’afegit que, el nostre rival directe (Ordoñez), és de la zona per on es disputa alguna de les especials.

2a Etapa. Siero (10,41 km), Nava (15,45 km) i Colunga (23,81)km:
Vinyes va encertar de ple, en Siero i Nava va poder augmentar lleugerament les distàncies respecte al seu rival, però en l’especial reina de la prova (Colunga) va cedir 13” respecte a Ordoñez. Així doncs, de cara a la recta final del Princesa d’Astúries, al pilot de Suzuki li quedava una renda de 7” a favor, a priori insuficient però com va dir Vinyes en l’última assistència del dia : Tot és possible en aquestes tres especials. Pot ser que ens guanyin, però tindran que córrer molt.
Destacar també que la sortida de carretera de Ares-Vazquez (Hyundai i20), fins a aquest moment 2n classificat de l’absoluta, va situar a Vinyes-Mercader, en posicions de podi escratx.

L’inici de l’última secció no va ser favorable als pilots del Swift dorsal 4. Els seus rivals directes els van llimar 5” de la diferència que hi havia entre tots dos. Les coses van canviar en la continuació, Vinyes-Mercader van incrementar lleugerament el ritme però sense arriscar més del necessari. Per la seva part els seus joves rivals no van poder seguir amb la remuntada iniciada en l’especial anterior. Mancant l’última especial del ral·li, tot feia indicar que el podi no se li escaparia al tàndem de l’equip Suzuki.

Així doncs un final de ral·li amb una tensió al límit que Vinyes ens va comentar de la següent manera: Després de perdre els 13” en el primer pas per Colunga les coses semblava que se’ns complicaven molt però, com vaig dir, les especials cal córrer-les. Nosaltres teníem clar que no perdríem el cap, intentaríem estar en el podi absolut però no a qualsevol preu. Ens va sortir bé i per tant molt contents d’estar en el podi i de continuar sumant punts en els respectius campionats del CERA.

Dins de 15 dia el CERA seguirà al Principat d’Astúries. El 43 Rallye vila de Llanes, que es disputarà els dies 27 i 28 de setembre, serà l’obstacle a superar pels equips que segueixen de manera habitual l’esmentat certamen.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada