El Telecabina Tristaina d’Ordino Arcalís, que uneix l’Hortell amb la Coma, ja té la línia de les pilones acabada. Aquest dissabte s’han instal·lat les sis últimes pilones i balancins amb l’assistència de l’helicòpter, ja que la morfologia del terreny impedeix que es puguin muntar amb una grua, com les altres 8 restants. Aquesta és la primera part del projecte del telecabina que s’enllesteix, però les obres no s’aturen: segueix la construcció de les estacions d’arribada i de sortida per procedir a la instal·lació del grup motor, així com del sistema de control, el cable i les cabines.

La construcció del Telecabina Tristaina avança segons les previsions (inauguració a mitjans desembre). Aquest dissabte s’ha viscut una de les jornades més trepidants de tot el procés, gràcies a l’espectacularitat que genera el transport de les pilones amb l’helicòpter per fixar-les a les bases. Les maniobres d’heliportatge han començat a les 10 del matí i i s’han perllongat durant unes 4 hores. El procés es fa d’aquesta manera perquè hi ha llocs on el camió grua no arriba i no les pot aixecar.

El telecabina Tristaina és la gran novetat de les estacions de Vallnord per aquesta temporada. Unirà la base de l’Hortell (1.940 m) amb el planell de la Coma (2.224 m), salvant una distància d’uns 230 m de desnivell, fent un trajecte de 1.600 metres. Amb una inversió econòmica al voltant dels 6M euros, el giny d’última generació podrà transportar fins a 1.000 esquiadors a l’hora. El model, Doppelmayr D-Line Omega IV-10 SI D, comptarà amb 20 cabines, tot i que la línia té la capacitat per ampliar fins a 31 unitats, el que suposaria el transport de 1.600 persones/hora. Cada cabina té capacitat per a 10 persones, assegudes i amb esquís a dins. La finalitat principal d’aquest telecabina és descongestionar la base de l’estació, distribuint els esquiadors cap a la Coma, deslliurant el pes i la dependència que fins ara tenia el telecadira desembragable de la Basera.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada