El Consell de Ministres ha aprovat, aquest dimecres, el concurs per a la concessió de les línies de transport nacional regular de viatgers.

El concurs preveu la rebaixa de les tarifes dels abonaments, així com la millora de l’eficiència del servei, el redisseny dels recorreguts de les línies i l’adaptació a les necessitats actuals.

El ministre d’Economia, Competitivitat i Innovació, Gilbert Saboya, ha presentat les bases per al concurs i ha indicat que s’ha dissenyat amb l’objectiu de fomentar l’ús del transport públic entre la ciutadania, en el marc de la voluntat del Govern de potenciar una mobilitat més sostenible.

El concurs preveu que les noves línies estiguin en funcionament a partir de l’1 de setembre del 2019 i fixa les tarifes d’aplicació a partir d’aquesta data. Així, el bitllet senzill i d’anada i tornada es revisarà sobre la base de les previsions d’evolució de l’IPC, però en canvi les tarifes d’abonaments mensuals o per un determinat nombre de viatges es rebaixaran al voltant d’un 10% respecte a la tarifa actual.

Igualment, els contractes actuals per la prestació de serveis del transport per la Tarja Magna, la Tarja Blava o el Bus Lliure se substitueixen pel pagament a l’empresa adjudicatària per cada viatge real fet pels usuaris, a un preu unitari d’1,31 euros, que assumeix el Govern. Les condicions per als usuaris no variaran.

Pel que fa al disseny dels recorreguts de les línies, s’han tingut en compte els canvis decidits pels comuns en relació amb les reordenacions de trànsit, així com els treballs duts a terme en el marc del pla de vialitat de la Vall Central, i per tant, s’han redefinit les rutes per Andorra la Vella i Escaldes-Engordany. A més, s’ha posicionat l’Estació Nacional d’Autobusos com a punt neuràlgic de connexió.

En el disseny d’aquests recorreguts, a més, s’ha tingut en compte el càlcul del temps de desplaçament a peu màxim entre parades.

Els licitadors podran presentar les ofertes per als lots de línies de la vall de Gran Valira, les línies de la vall de Valira d’Orient i les línies de la vall de Valira del Nord. Així mateix, podran presentar un lot integrat per a totes les línies.

D’altra banda, el concurs integra l’ús de la plataforma de gestió de la mobilitat intermodal que desenvolupa FEDA Solucions i que integrarà també el servei nacional de transport de viatgers, a més del servei públic de bicicleta elèctrica compartida, la xarxa de carregadors de vehicles elèctrics i els aparcaments. Els licitadors hauran d’equipar els seus vehicles amb la maquinària requerida per adaptar-se a aquesta plataforma. La plataforma es remunera amb un import fixe de 0,07 euros per viatge.

Gràcies a la integració en aquesta plataforma es podrà obtenir informació real de l’ús del transport públic de cara a l’optimització del servei i dels costos, i també per poder redefinir les rutes i les tarifes. Així, aquesta serà la base per definir el transport públic del futur i millorar l’experiència de l’usuari per promoure l’ús del transport públic.

Altres millores que es valoraran en el concurs són les relatives a la línia de bus nocturn, l’allargament de les línies, en particular a Ordino i Sant Julià, l’ampliació dels horaris per adaptar-se al comerç, els reforços del servei de Bus Lliure, la millora de les freqüències i l’allargament de les línies fins a peus de pistes.

Pel que fa a la durada de la concessió, es fa per un termini de 15 anys renovable per dos períodes de cinc anys.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada