aeroclub.es

El secretari d’Hàbitat Urbà i Territori, Agustí Serra, s’ha reunit avui a Puigcerdà amb representants dels 17 ajuntaments de la Cerdanya i del Consell Comarcal de la Cerdanya. La trobada ha servit per donar a conèixer el contingut del Pla director urbanístic aeroportuari (PDUA) de l’aeròdrom ceretà que es preveu aprovar inicialment a la propera Comissió de Política Territorial i d’Urbanisme de Catalunya.

El PDUA és una figura de planejament que aborda tant els aspectes urbanístics com els aeroportuaris, de la qual han de disposar totes aquestes instal·lacions, segons la Llei d’aeroports, heliports i altres infraestructures aeroportuàries, aprovada el 2009. L’objectiu d’aquest tipus de pla és qualificar la zona de servei segons la seva titularitat, detallar les servituds aeronàutiques que afecten els terrenys de l’entorn, ordenar tot l’àmbit i especificar les condicions que s’han de respectar per al funcionament de la infraestructura.
En el cas de la infraestructura ceretana, la nova proposta de PDUA ordena l’àmbit, el racionalitza i redueix de forma molt considerable les previsions de creixement contingudes al Pla Director Aeroportuari de l’Aeròdrom de la Cerdanya aprovat l’any 2006.
Procés de concertació amb el territori
El PDUA de l’aeròdrom de la Cerdanya va ser aprovat inicialment l’abril del 2015 i sotmès a informació pública, però la seva aprovació definitiva es va posposar per tal de donar resposta a les inquietuds sorgides al territori. Des de llavors, el Departament de Territori i Sostenibilitat, els ajuntaments afectats i el Consell Comarcal han estat treballant conjuntament per acordar una nova proposta.
Així, l’estiu del 2017 es va remetre a les entitats municipals el document modificat d’acord amb els nous paràmetres acordats perquè poguessin valorar-lo i fer-hi aportacions. Fruit d’aquest procés de treball, es confirma la voluntat de mantenir l’aviació lúdica i esportiva, ultralleugers, globus aerostàtics i vol a vela com a activitat de referència de l’aeròdrom, que ha caracteritzat la instal·lació des dels anys 70, sense admetre l’aviació comercial.
El PDUA se sotmetrà a una segona aprovació inicial, que recollirà aquesta voluntat, en la propera Comissió de Política Territorial i d’Urbanisme de Catalunya. Posteriorment, s’obrirà el preceptiu període d’informació pública, perquè la ciutadania interessada hi pugui formular al·legacions.
Cap ampliació de superfície
El document que es vol aprovar blinda l’aeròdrom contra qualsevol ampliació de superfície i emfasitza la protecció del paisatge ceretà. Així, es classifica la infraestructura com de categoria 1B, és a dir, aquella que no precisa cap mena d’ampliació.
En aquesta línia, es redueix la superfície qualificada com a sistema aeroportuari, passant de 43,6 hectàrees a 25. El sostre edificable total dins del recinte també passa dels 25.326 m2 que es preveien en l’anterior document als 6.976 m2, sumant tant les construccions actuals com les futures (250 m2 nous a la zona d’activitats complementàries i 2.900 m2 de nous hangars).
Altres 37 hectàrees queden situades fora del recinte de l’aeròdrom i es qualifiquen com a zona de protecció del paisatge, on no es permetrà cap edificació i se’n garantirà l’ús públic.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada