El Consell General va iniciar el 2012 la preparació d’un nou projecte de comunicació que hauria de servir per a objectius diversos que prioritzen la difusió de les seves activitats i alhora doten de nous recursos la seu parlamentària de la Casa de la Vall.

Per atorgar una perspectiva diferent i contemporània al logotip oficial, es va decidir la creació d’un altre logotip, en aquest cas“no oficial”, aplicableprecisament a un entorn de relació obert i d’acord amb les possibilitats que ofereix elconjunt creat per la Casa de la Vall, el nou edifici i la plaça.

La convivència dels dos logos, l’oficial i el no oficial, respon justament a la distinció entre actes oficials i reglamentaris, i aquells que queden fora d’aquesta subjecció.

Concurs públic

El 26 de juny de 2012 es va convocar “un concurs públic nacional i obert per a l’adjudicació d’un logotip per a aplicacions no oficials del Consell General”. Es van rebre onze propostes. L’empresa ITO Studio va ser l’adjudicatària, d’acord amb la decisió que es va publicar el 15 d’octubre de 2012.

A partir d’aquell moment es van començar a treballar les dues línies principals del projecte, el disseny d’un nou lloc web del Consell General –que també va sortir a concurs- i la de la producció d’objectes per al marxandatge de la Casa de la Vall.

Molt properament, es posaran en funcionament tant el marxandatge, que és imminent, com el lloc web, que tindrà lloc a la tardor. En els dos casos el logotip que s’utilitzarà és el que va guanyar el concurs de 2012.

El logotip no oficial

A les condicions que es van plantejar en el concurs es demanava una proposta que es pogués identificar amb el Consell General i les característiques que s’atribueixen a la institució de representativitati simbolisme. Alhora, havia de servir per posar de relleu conceptes com la democràcia, la igualtat o la perdurabilitat del Consell General. Amb una perspectiva de sobrietat i tradició, s’havia de crear una imatge que també aportés versatilitat i proximitat en les seves aplicacions.

Als requeriments tècnics, es va afegir la proposta d’un manual d’ús i de diversos exemples de com es podia utilitzar el logotip.

El logotip guanyador

ITO Studio és l’empresa que va dissenyar el logotip escollit i al que van projectar una filosofia que correspon a la “nova identitat del Consell General, que ha de transmetre, en la seva globalitat, una imatge contemporània sense oblidar els orígens i la tradició del poble andorrà. Els valors de la nostra democràcia i de les seves arrels és veuen reflectits en el nou logotip per la utilització del color marró que fa referència al Consell de la Terra. D’altra banda l’imagotip dibuixa l’hemicicle i la tribuna del nou parlament amb les inicials “C” i “G” amb un estil gràfic simple que simbolitza el creixement del país així com el rigor i el treball en equip dels andorrans. Les dues lletres s’encaixen de forma serena, natural i consensuada, com les peces de la nostra societat. Finalment l’aspecte notori i sobirà és veu accentuat per una tipografia en lletres capitals però de traç modern i geomètric.”

Imatge del logotip guanyador

Es pot consultar el nou logotip amb animació a l’enllaç següent del Consell General

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada